تهدید به توقف مذاکرات/پهباد نظامی/هشدار اسرائیل

خط قرمز‌های مذاکرات نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت به ویژه اینکه به هیچ وجه موضوع تعلیق غنی سازی اورانیوم و بستن سایت‌های فردو و اراک نباید در دستور کار قرار گیرد. همچنین خروج مواد تولید شده به خارج از کشور نیز نباید در دستور کار باشد.

محمد‌حسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید در جلسه دیشب (یکشنبه ۲۶ آبان) این کمیسیون با محمد جواد ظریف به مسئولان وزارت خارجه تاکید شده در صورتی که تحریم‌های جدیدی در کنگره آمریکا به تصویب برسد، ادامه مذاکرات هسته‌ای معنا و مفهومی ندارد.

به گفته آصفری در این نشست بر "رعایت خطوط قرمز نظام" در مذاکرات روز چهارشنبه مجدداً تأکید و مقرر شد در صورتی که تحریم‌های جدیدی در کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی به تصویب برسد "ما خواستار تعطیلی مذاکرات هستیم."

به گزارش بی بی سی، همچنین در این نشست بر "عدم پیگیری موضوع تعطیلی سایت‌های فردو و اراک و سایر سایت‌های هسته‌ای و همچنین عدم انتقال اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد به خارج از کشور" تأکید شد.

بعلاوه این موضوع مطرح شد که "قبول پروتکل الحاقی جزء اختیارات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیست و باید قبول این پروتکل به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد."


رونمایی یک پهپاد جدید

این در حالیست که وزارت دفاع جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۲۷ آبان از رونمایی یک پهپاد جدید نظامی به نام «فُطرُس» خبر داد که از آن به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای بدون سرنشین ایران یاد شده‌است.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری ایرنا، این پهپاد که شعاع عملیاتی آن «تا ۲۰۰۰ کیلومتر» ذکر شده روز دوشنبه در اصفهان با حضور حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی شد.

حسین دهقان به خبرگزاری ایرنا گفت که: «این پهپاد قادر است علاوه بر مأموریت‌های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک‌های هوا به سطح و انواع راکت‌ها، مأموریت‌های رزمی را انجام دهد.»

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران روز هفدهم مهر سال جاری گفته‌بود که سپاه پهپادهایی را تولید کرده است که قادرند تا «عمق تل‌آویو» پرواز کنند.


توانایی نابودی تمامی تاسیسات هسته ای رژیم تهران

در همین حال یک مقام سابق اسرائیلی گفته این کشور توانایی حمله به تاسیسات هسته ای و نابودی قابلیت های هسته ای رژیم تهران برای مدتی طولانی را دارد.

به گزارش عصر ایران "یاکو آمیدرور" مشاور سابق امنیت ملی اسراییل که ماه گذشته بازنشست شد ، گفت توانایی نظامی اسراییل در حد آمریکا نیست، اما توانایی نیروی هوایی اسراییل برای نابودی تاسیسات هسته ای رژیم تهران کفایت می کند.

وی گفت، همه آنهایی که به اطلاعات راداری خاورمیانه دسترسی دارند می دانند ما چه کارهایی می کنیم و چند سال است که تمرین حمله به تاسیسات هسته ای رژیم تهران را اجرا می کنیم.


دوشنبه، 27 آبان ماه 1392، 7:47 بعدازظهر برابر با 2013-11-18 ساعت 12:11
خبر بعدی : ژنو؛ وقاحت روزنامه خامنه ای: قرار نبود باج بدهیم
خبر قبلی : تودهنی جوانان ورزشکار ترکیه به اسلامگرایان+عکس


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -