مردم زلزله‌زده ورزقان هنوز در کانکس زندگی می‌کنند

نماينده ورزقان در مجلس، با اشاره به مشکلات مردم زلزله زده ورزقان، گفت: زمين لرزه ورزقان خسارت بسياري را به مردم اين منطقه وارد کرد و در شرايط فعلي اين شهر همانند يک کارگاه بوده و تعداد بسياري از منازل و واحدهاي مسکوني نيمه کاره رها شده‌ و مردم در کانکس‌هاي موقتي سکونت دارند.

الله‌وردي دهقاني در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: هرچند دولت تا به امروز کمک‌هاي مادي و معنوي فراواني به مردم زلزله زده ورزقان تزريق کرده و حتي وام 20 ميليون توماني نيز به مردم اين منطقه پرداخت شده، اما متاسفانه اينگونه وام‌هاي اندک و ناچيز جوابگوي مشکلات اهالي اين شهر نبوده است.

وي تصريح کرد: زيرساخت‌هاي واحدها و اماکن خسارت ديده در شهر ورزقان نيز در شرايط فعلي با مشکلات و معضلاتي روبرو هستند و بايد عنوان کرد تا به حال براي تقويت و برطرف کردن ضعف زيرساخت‌هاي شهر کار خاصي صورت نگرفته است. دهقاني اظهار کرد: دولت قرار بود وام کم بهره به زلزله زدگان ورزقان اختصاص دهد، که در برخي مناطق اين وام به روستاييان و افراد داراي شرايط پرداخت شد، اما متاسفانه برخي پيمانکاران ساخت‌و‌ساز مسکن مبالغي را از مردم دريافت کرده‌اند، اما تا به حال واحد مسکوني نوساز به مردم واگذار نکرده‌اند که اين موضوع مشکلاتي را براي ساکنين منطقه در آستانه فصل سرما بوجود آورده است.

اين نماينده مجلس نهم، عنوان کرد: بسياري از راه‌هاي ارتباطي شهر ورزقان از بين رفته و اين منطقه از نظر برق‌رساني و آب‌رساني با مشکلات جدي مواجه است. عضو هيئت رييسه کميسيون صنايع و معادن مجلس، خاطر نشان کرد: زمين لرزه ورزقان بيش‌از 60 درصد واحدهاي مسکوني اين شهر را تخريب و بيش‌از 1000ميليارد تومان خسارت به اين شهر وارد کرد، لذا اگر دولت و مسوولين ذي‌ربط به مشکلات اين منطقه رسيدگي نکنند واحدهاي مسکوني ورزقان به شکل نيمه تمام مدت‌ها باقي خواهند ماند.

یکشنبه، 26 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-17 ساعت 13:11
خبر بعدی : معضل مهاجرت نخبگان نفت جدی ‌است
خبر قبلی : 65میلیارد تسهیلات به بسیجیان جویای کار


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -