سوزاندن برگ‌های برنده پیش از مذاکره

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در گزارش اخیر خود اعلام کرد رژیم ایران از زمان روی کار آمدن دولت جدید افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم را که پیش از آن سریعا درحال گسترش بود متوقف کرده است.

به گزارش جهان به نقل از کیهان، این گزارش تأکید می‌کند: ایران در سه ماه گذشته تنها ۴ سانتریفیوژ نسل اول در نیروگاه نطنز نصب کرده و تعداد کلی آن را به ۱۵۲۴۰ رسانده است. این در حالی است که در دوره سه ماه آخر دولت قبلی ایران ۱۸۰۰ سانتریفیوژ نصب کرده بود که البته همه آنها کار نمی‌کردند. از ماه آگوست تاکنون تعداد سانتریفیوژها در فردو ثابت مانده است.

این گزارش در محافل رسانه‌ای به عنوان تعلیق بی‌صدا! ارزیابی شده و این در حالی است که اولا اطلاع‌رسانی در این زمینه نسبت به افکارعمومی صورت نگرفته و ثانیا بانیان این کار آن قدر عجله داشته‌اند که حتی صبر نکرده‌اند مذاکرات با گروه ۱+۵ یا آژانس برقرار شود و چنین تعلیق چشمگیری دست کم در ازای دریافت امتیازاتی باشد که دولت و وزارت خارجه در پی آن هستند.

در حقیقت بخشی از تعلیق‌هایی که تصور می‌شد قرار است پس از توافق‌ها و مذاکرات و دریافت امتیاز متقابل اتفاق بیفتد و برگ برنده ایران در مذاکرات باشد، پیشاپیش صورت گرفته و طرف غربی را به جای منت‌دار کردن گستاخ‌تر کرده است. این رویکرد ناشیانه برخلاف ادعای محافلی است که خود را خیلی دیپلمات‌ و کارکشته این امور معرفی می‌کنند.

شنبه، 25 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-16 ساعت 12:11
خبر بعدی : اتم رژیم؛ روحانی مسیر اشتباه خاتمی را می‌رود؟
خبر قبلی : قیمت امروز طلا، سکه و دلار در بازار


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -