لیبی؛ تظاهرات عليه شبه نظاميان بی سابقه بود

لیبی تاکنون هرگز شاهد تظاهراتی به این وسعت علیه شبه نظامیان مسلح نبوده است.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: ساکنان طرابلس روز جمعه علیه شبه نظامیان مسلح تظاهرات کردند و خواستار خروج این شبه نظامیان از پایتخت شدند. شبه نظامیان نیز در واکنش به این اعتراضات به سوی تظاهرکنندگان آتش گشودند و گروهی را کشته و زخمی کردند.

مجری از گزارشگر این شبکه در طرابلس سوال کرد: این اولین باری است که تظاهراتی علیه شبه نظامیان مسلح تا این حد جدی می شود.

وی گفت: بله. قبلا تظاهرات متعددی در بنغازی و سایر شهرها علیه شبه نظامیان برگزار شده است. اما این اولین باری است که تظاهراتی از این دست تا این حد گسترده می شود.

ماجرا از آن جا شروع شد که صدها تن از مردم پس از برگزاری نماز جمعه در تظاهراتی خواستار خروج شبه نظامیان مصراته از شهر شدند. این شبه نظامیان پس از سقوط طرابلس در زمان انقلاب در این شهر مستقر شده اند.

مجری سوال کرد: دلیل خشم مردم نسبت به شبه نظامیان چیست؟ گزارشگر پاسخ داد: درگیری شبه نظامیان در پنجشنبه گذشته دلیل خشم مردم بود. دو گروه شبه نظامی در این روز در طرابلس با یکدیگر درگیر شدند و در این درگیری دو نفر کشته و حدود بیست نفر زخمی شدند.

در پی این حادثه مقامات شهری از مردم خواستند در تظاهراتی مسالمت آمیز خواستار خروج شبه نظامیان از پایتخت شوند. این درخواست برای برقراری امنیت و خلع سلاح شبه نظامیان مطرح شد.

به گفته شاهدان عینی شماری از شبه نظامیان مصراته عصر امروز ناگزیر به ترک پایگاه شان شده اند.

شورای شهر خواستار اجرای قانونی شد که بر ضرورت خروج شبه نظامیان از طرابلس تاکید دارد.





آدينه، 24 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-15 ساعت 22:11
خبر بعدی : مذاکرات هسته ای با سیاست چماق و تفاله هویج
خبر قبلی : نویسندگان و روزنامه‌نگاران در پشت میله‌های زندان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -