عقب نشینی نتانیاهو بقصد تشدید فشار بر رژیم تهران

به گزارش رادیو فرانسه، در اوج بحران دیپلماتیکی که میان اسرائیل و واشنگتن بوجود آمده است، بنیامین نتان یاهو سرانجام مجبور شد با متوقف کردن پروژه خانه سازی در مناطق یهودی نشین کرانه غربی رود اردن، دست به عقب نشینی بزند تا درست در لحظاتی که می خواهد جامعه بین المللی را درباره رژیم ایران به سختگیری وادارد، آنها را از خود ناخشنود نکرده باشد.

درست به همین دلیل بود که شب گذشته نخست وزیر اسرائیل، تصمیم اعلام شده توسط وزیر مسکن کابینه اش را درباره آغاز ساختمان بیست هزار خانه جدید، به این دلیل که گویا "هماهنگی" نشده بوده، لغو کرد.

در واقع اعلام خانه سازی های جدید توسط وزیر مسکن اسرئیل، واکنش های منفی آشکاری هم در آمریکا ایجاد کرد و هم مقامات فلسطین را به خشم آورد بطوری که تهدید کردند مذاکرات صلح را قطع خواهند کرد.

نتان یاهو در توجیه تصمیم جدیدش برای تعلیق این پروژه اظهار نظر کرد که این عملیات درگیری های غیر لازمی میان ما و جامعه بین المللی ایجاد می کند که در شرایط فعلی – که ما میکوشیم آنها را برای یک توافق جدی با رژیم ایران متقاعد کنیم – ضروری نیست.

یاکوب پری، وزیر میانه روی علوم در کابینه اسرائیل نیز امروز به خبرنگاران گفت که عملیات خانه سازی نه فقط فضای مذاکرات صلح را با فلسطینی ها به مخاطره می اندازد، بلکه کوشش های نخست وزیر را هم برای تحت فشار گذاشتن رژیم ایران مخدوش می کند.

وزیر اقتصاد اسرائیل نیز پیش از حرکت به سوی آمریکا به خبرنگاران گفت که می خواهد با تعدادی از سناتورهای آمریکائی مذاکره کند و برایشان توضیح دهد که در موضوع مذاکرات میان رژیم ایران با کشورهای بزرگ، این امنیت اسرائیل است که می تواند در مخاطره قرار گیرد.

چهارشنبه، 22 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-13 ساعت 17:11
خبر بعدی : واشنگتن پست: سرکوب بهاييان در ايران ادامه دارد
خبر قبلی : کاریکاتور؛ صدمین روز دولت کلیددار


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -