نگرانی از سخنان آمانو در تهران/نباید اعتماد می کردیم

خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس در گزارشی درباره کنفرانس خبری يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی در تهران نوشت: آمانو از پاسخ به سئوال خبرنگاران در باره اينکه آيا تضمينی وجود دارد پس از بازرسی از سايت اراک و معدن گچين بار ديگر در گزارش هايش عليه تاسيسات بازرسی شده ادعاهای جديدی نکند، طفره رفت و تنها تاکيد کرد پس از سه ماه گزارش بازرسيها را به شورای حکام ارائه می کند.

مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در بازگشت از ایران در فرودگاه وين به خبرنگاران گفت، پرونده هسته‌ای رژیم تهران بسيار پيچيده است. وی خواهان آن شد تا رژیم تهران درباره همه تحقیقات نظامی هسته ای خود پاسخ دهد.


چرا نباید به آمانو اعتماد می کردیم؟

سایت حکومتی هشت صبح: مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی که دوروز پیش مهمان ایران بود و توافقاتی هم با مسئوولان ایرانی داشت، در بازگشت از ایران خواهان آن شد تا تهران درباره همه تحقیقات نظامی و هسته ای خود پاسخ دهد.

آمانو در فرودگاه وين به خبرنگاران گفت: پرونده هسته‌ای ايران بسيار پيچيده است. آن موضوعاتی که در بيانيه مشترک ايران و آژانس در روز دوشنبه مطرح نشده‌اند در گام های بعدی به آنها پرداخته خواهد شد.

روابط ایران و آژانس در سال های ریاست آمانو در آژانس با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده است. بسیاری از سیاسیون ایران گزارش های آمانو را برآمده از گزارش سرویس های اطلاعاتی غربی و اسرائیل دانسته و به استناد آن آمانو را مورد انتقاد قرار داده اند.

گزارش های آمانو اما هیچ گاه نتوانست تعامل مثبتی میان تهران و آژانس برقرار کند بخصوص آنکه ایران با دادن دسترسی های نامحدود، امکان حضور بازرسان آژانس در مراکز هسته ای خود را فراهم آورده بود.

سخنان آمانو در بازگشت از تهران نیز بار دیگر فرضیه غیر قابل اعتماد بودن آمانو را تقویت کرد.

چهارشنبه، 22 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-13 ساعت 12:11
خبر بعدی : منتظر آزادی فیس‌بوک نباشید
خبر قبلی : به نتیجه نرسیدن مذاکرات نکته امیدوارکننده ای است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -