احداث نیروگاه در الحیدریه نجف با پول ایران

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل از احداث نیروگاه در الحیدریه نجف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل محصولی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در حاشیه دیدار حمید چیت چیان وزیرنیروی ایران با وزیر برق عراق اظهار داشت: در دیدار فوق، افزایش 500 مگاواتی صادرات برق ایران به عراق مورد توافق قرار گرفت همچنین در حال بررسی بخشهای فنی تکمیل خطوط موردنیاز برای افزایش ظرفیت صادرات هستیم.

وی مشكلات شركت های ایرانی در عراق، را نحوه رفت و آمد و بحث های فنی عنوان کرد و افزود: مباحث مالی و بانکی از مشکلات شرکت‌های ایرانی فعال در عراق است که این موضوع هم اکنون در حال بررسی است و امیدوار هستیم درمورد انتقال مبالغ در آینده به جمع بندی مناسبی برسیم.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل روابط با اشاره به مطرح شدن بحث سنكرون سازی شبكه های برق دو كشور افزود: در این زمینه مشاور شركت ایرانی مشغول مطالعه است زیرا برای تحقق این امر، به ایجاد خطوط مختلف برق نیاز داریم.

محصولی تصریح کرد: در خرمشهر و بصره، خطی از مریوان به سلیمانیه و خط مرصاد - حلبچه مطرح است كه با افزایش این خطوط، سنكرون سازی انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل روابط شركت های ایرانی با بخش برق عراق را خوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: اكنون نیروگاه‌های حرارتی توسط شرکت های ایرانی در بغداد ایجاد شده و در دبیس عراق نیز شركت دیگری مشغول به كار است.

محصولی در آپایان خاطرنشان کرد: در زمان كنونی در الحیدریه نجف نیز نیروگاهی در حال احداث است و مشكل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

چهارشنبه، 22 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-13 ساعت 04:11
خبر بعدی : زندان در منطقه ای سردسیر فاقد سیستم گرمایشی
خبر قبلی : نتيجه يک ديدار رسمی فوتبال در قم؛ 22-0


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -