واکنش هراس آلود ظریف به اظهارات جان کری

جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا که گفته است، فرانسه در مذاکرات ژنو موافق توافق بود ولی رژیم تهران در آن لحظه خاص حاضر به پذیرفتن پیشنهاد 1+5 نشد، گفت، این اقدامات به کاهش اعتماد منجر می‌شود.

به گزارش رسانه های حکومتی، محمدجواد ظریف در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده، به طور تلویحی به انتقاد از مواضع امروز برخی اعضای 1+5 پرداخت و به آن‌ها هشدار داد که این اقدامات به کاهش اعتماد منجر می‌شود.

وی در این پیام آورده است: هر قدر هم رخدادهای ژنو را تفسیر به رأی کنند، آنچه از ساعت 6 عصر پنج‌شنبه تا 5:45 دقیقه شنبه رخ داد، تغییری نمی‌کند. اما این امر می‌تواند بیش از پیش موجب سلب اعتماد شود.

ظریف گفت: اینکه برخی بخواهند چرخشی در اخبار منتشر شده بدهند، اعتباری در آنها و اعتمادی در مذاکرات ایجاد نمی‌کند.


جان کری: رژیم تهران توافق را نپذیرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابوظبی، وزیر خارجه آمریکا امروز رژیم تهران را مسئول عدم دستيابی به توافق در مذاکرات ژنو دانست و گفت، قدرت‌های جهانی روز شنبه متحد بودند اما رژیم تهران توافق را نپذیرفت.

جان کری که به همراه همتای اماراتی خود در یک کنفرانس خبری مشترک سخن می گفت، افزود، فرانسه توافق را امضا کرد ما آن را امضا کردیم اما رژیم تهران توانایی پذیرش این توافق را نداشت.


کری زیر میز مذاکره زد

از سوی دیگر سایت حکومتی موسوم به "ایران هسته ای" در گزارشی نوشته است: جان کری زیر میز مذاکره زد. وزیر خارجه امریکا در اظهارنظری که هدف واقعی این کشور در مذاکرات با ایران را شفاف تر می کند اعلام کرد واشینگتن در نهایت خواهان برچیدن برنامه هسته ای ایران است و همزمان با ادامه گفت وگوها، تحریم ها را حفظ خواهد کرد.

دوشنبه، 20 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-11 ساعت 22:11
خبر بعدی : عکس؛ وزیر دغلکار و نماز دروغ در هواپیما
خبر قبلی : رویترز: اموال تحت کنترل خامنه ای با مصادره املاک


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -