کارشناسان: توافق تهران پیشرفت محسوب نمی شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، کارشناسان و دیپلماتهای غربی می گویند، توافقنامه ای که امروز در تهران با آژانس انرژی اتمی امضا شده، پیشرفت مهمی در مسیر حل مسایل مربوط به برنامه هسته ای رژیم ایران محسوب نمی شود.

در توافق مزبور اجازه‌ بازدید از تأسیسات آب سنگین اراک و نیز معدن اورانیوم گچین داده شده، اما اشاره ای به بازدید از سایت حساس پارچین نشده و رژیم تهران آن را به بعد موکول کرده است.

در گفتگو با رادیو آلمان نیز برخی کارشناسان امضای توافقنامه روز دوشنبه تهران را قدم کوچکی در راهی دراز و پرمانع برای رسیدن به توافق با گروه پنج به علاوه یک می‌دانند.

رضا تقی‌زاده این رفتار رژیم تهران را حرکت با چراغ خاموش توصیف کرده می گوید: آنچه برای آژانس دارای اولویت بیشتری‌ست، نه بازدید از اراک که قبلاً هم صورت گرفته، بلکه تحویل نقشه‌ ساخت راکتور آب سنگین اراک به آژانس است و معرفی منابعی که این نقشه از طریق آنها به دست آمده است.

وی به سایت پارچین اشاره می‌کند و بازدید از آن را خواست اصلی آژانس می‌داند که تا کنون از سوی رژیم تهران پذیرفته نشده است.

به نظر این کارشناس انرژی، در صورت صدور اجازه‌ی بازدید از پارچین می‌شد نتیجه گرفت که راهی برای حصول توافق با غرب باز شده است.

دوشنبه، 20 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-11 ساعت 20:11
خبر بعدی : انتقال کشیش ایرانی- آمریکایی به بند زندانیان خطرناک
خبر قبلی : چهار موزیسین ایرانی در تیراندازی کشته شدند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -