وزير راه تاييد كرد: زمينگير شدن 100 هواپيما

روزنامه اعتماد: تحريم فروش هواپيماهايي كه همه يا بخشي از آن توسط كارخانه‌هاي امريكايي توليد مي‌شوند به ايران، سابقه‌يي ديرينه دارد. اين تحريم‌ها موجب شده است كه صنعت هواپيمايي ايران سال‌هاي دشواري را پشت سر بگذارد و در نوسازي وبازسازي خود با مشكلات واقعي مواجه شود. اين مسائل موجب شده است كه عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ايران روز گذشته از اينكه شرايط ايران در صنعت هوايي نامناسب است اظهار نارضايتي و ناراحتي كند و بگويد كه اين وضعيت به دليل استقلال‌خواهي ايران است. آخوندي يادآور شد، زمينگير شدن 100 فروند از243 فروند هواپيماي موجود جالب نيست و بايد بتوانيم با تدبيرهاي ويژه بخش تعمير و نگهداري هواپيمارا بهبود بخشيم. عباس آخوندي در ادامه از خدمات كاپيتان پهلواني در سازمان هواپيمايي كشوري قدرداني كرد و گفت: قطعا در شرايطي كه عمده‌يي از فعاليت‌هاي استكبار جهاني صرف ضربه زدن به حمل و نقل هوايي ايران است، اجراي عمليات پروازي كاري مشكل است. وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در سند چشم‌انداز 20 ساله قرار است ايران در منطقه جايگاه برجسته‌يي داشته باشد و در رقابت با كشورهاي منطقه جايگاه ويژه را كسب كند. آخوندي ادامه داد: برنامه پنج ساله ايران مشخص كرده است كه در كوتاه‌مدت چه برنامه‌هايي عملياتي شود و سند چشم‌انداز نيز افق را تا 1404 تعيين كرده است. آخوندي ادامه داد: اجراي مرحله دوم فرودگاه امام خميني(ره)، تشكيل شهر فرودگاهي فرودگاه امام و توسعه حمل و نقل تركيبي با محوريت ريل و جاده در اين فرودگاه از الزامات برنامه پنجم است ضمن آنكه بايد بندر خشك، منطقه آزاد و منطقه تجاري نيز در اين فرودگاه با محوريت حمل و نقل تركيبي احداث شود. كه همه اينها به توسعه تجارت در اقتصاد ايران مي‌انجامد. وي با تاكيد بر لزوم جذب سرمايه بخش خصوصي گفت: بايد با روش‌هايي نظير فاينانس و جذب سرمايه‌گذاري خارجي در كنار مشاركت عمومي و خصوصي هر چه سريع‌تر شهر فرودگاهي فرودگاه امام خميني(ره) را فعال كنيم. وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: اميدوارم تدوين اساسنامه شهر فرودگاهي و تصويب آن در هيات وزيران امسال عملياتي شود. آخوندي با اشاره به هدف برنامه پنجم مبني بر آزاد‌سازي نرخ‌ها يادآور شد: طبق قانون برنامه بايد ابتدا متنوع‌سازي نرخ‌ها و سپس آزاد‌سازي طبق ماده 161 قانون اجرايي شود كه از رييس جديد سازمان هواپيمايي و قائم‌مقام خود در امور هوانوردي مي‌خواهم برنامه زمان‌بندي دقيقي در اين باره ارائه دهند.

وي با تاكيد بر لزوم بهبود كارايي و بهره‌وري در صنعت هوايي گفت: تمام فرايند‌هاي فرودگاه امام بايد مورد بازنگري دقيق قرار گيرد و فرودگاه نبايد عبوس باشد بلكه لازم است چهره‌يي شاداب براي مسافران داشته باشد. وي اضافه كرد: قطعا تحت كنترل درآوردن همه‌چيز در فرودگاه چندان ضروري به نظر نمي‌رسد بلكه بايد كنترل‌هاي نامحسوس را در سطح فرودگاه داشت تا چهره فرودگاه شاداب نشان دهد.

وي اضافه كرد: از رييس جديد سازمان هواپيمايي خواسته‌ام كه شوراي عالي هواپيمايي كشوري بطور منظم برگزار شود. ضمن آنكه رعايت استاندارد خدمات و پرواز را به وي تاكيد كردم. وزير راه و شهرسازي افزود: سازمان هواپيمايي بايد محيط مناسب را براي فعالان اقتصادي در صنعت فراهم كند و ريسك سرمايه‌گذاري را در اين صنعت به حداقل برساند تا وضعيت موجود بهتر شود.

دوشنبه، 20 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-11 ساعت 13:11
خبر بعدی : مجلس شورای اسلامی در پی تبرئه دلال بدنام رژیم
خبر قبلی : هلاکت بنیانگذار شبکه جهادی حقانی پاکستان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -