موتور ایرباس ایران ایر در آسمان پکن آتش گرفت

بر اساس اخبار رسانه های کشور چین، وقوع آتش سوزی در موتور سمت چپ ایرباس ایران ایر دلیل اصلی فرود اضطراری این پرواز تنها 18 دقیقه پس از پرواز اعلام شده است.

نخستین ساعات بامداد روز گذشته وقوع حادثه ای ناگهانی باعث فرود اضطراری هواپیمای ایرباس ایران ایر در فرودگاه بین المللی پکن شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل از رسانه های کشور چین، وقوع آتش سوزی در موتور سمت چپ ایرباس ایران ایر دلیل اصلی فرود اضطراری این پرواز تنها 18 دقیقه پس از پرواز اعلام شده است.

این خبر که بر خلاف رسانه های کشورمان در مطبوعات چینی انعکاسی وسیع داشته است.رسانه های چینی حادثه روز گذشته هواپیمای ایران ایر را اینگونه شرح داده اند: پرواز ایران ایر به شماره آی.آر 801 و پس از تاخیری طولانی مدت در ساعت 4 و 11 دقیقه بامداد از فرودگاه پکن به مقصد فرودگاه امام خمینی تهران تیک آف کرده و در ساعت 4 و 11 دقیقه بامداد خلبان پرواز عبور هواپیما از ارتفاع 2360 متری را به اطلاع برج مراقبت فرودگاه پکن می رساند.

این گزارش های می افزایند: اندکی پس از ارتباط پرواز ایران ایر با برج مراقبت فروگاه بین المللی پکن، پرواز آی.آر 801 با اعلام آتش سوزی در موتور شماره یک به برج مراقبت، درخواست کاستن از ارتفاع هواپیما را می کند که پس از موافقت برج مراقبت، ارتفاع هواپیما تا ارتفاع 2100 متری کاهش می یابد تا مسئله حین پرواز بررسی و نتیجه نهایی به فرودگاه پکن اعلام شود.

به گزارش ایربا و بر اساس اخبار رسانه های چینی، پرواز ایران ایر در ساعت 4 و دوازده دقیقه از برج مراقبت فرودگاه پکن درخواست بازگشت می کند و یک دقیقه بعد یعنی ساعت 4 و سیزده دقیقه بامداد پیام "می دی – می دی – می دی" که در مراودات رادیویی و بی سیمی به معنای اعلان وضع اضطراری است از پرواز ایران ایر به فرودگاه پکن مخابره می شود.

طبق این گزارشات پرواز آی.آر801 پس از فراهم شدن لوازم فرود اضطراری در فرودگاه، در ساعت 4 و 24 دقیقه بامداد در باند فرود اصطراری شماره 18ال فرودگاه بین المللی پکن به سلامت به زمین می نشیند و غیر از اضطراب شدید مسافران، هیچ یک از مسافران و خدمه این پرواز آسیبی ندیده اند.

رسانه های چینی با اشاره به حوادث مشابهی که در سال های گذشته برای هواپیماهای پرواز ایران ایر در چین رخ داده، فرسودگی هواپیماهای ایرانی را عامل اصلی وقوع این حوادث عنوان کرده اند.

شنبه، 18 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-09 ساعت 11:11
خبر بعدی : ژنو؛ هیگ: با وجود پیشرفت، توافق حتمی نیست
خبر قبلی : کاهش شدید مبادلات تجاری ایران با غرب


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -