سخنگوی اشتون: رژیم تهران هنوز گام اول را برنداشته

به گزارش خبرگزاريهای بين الملل، خواست اوليه کشورهای پنج به علاوه يک، توقف غنی سازی 20درصدی اورانيوم، تعطيلی تاسیسات زیرزمینی فردو و امضای پروتکل الحاقی توسط رژيم تهران است.

خبرگزاری حکومتی تسنیم: جنگ روانی سخنگوی اشتون در ژنو

سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اظهار نظرهای مغرضانه سعی دارد چنین وانمود کند که این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای برون رفت از بن‌بست هسته‌ای اقدامات لازم را اتخاذ کند.

مایکل مان، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران خارجی گفت که گروه 1+5 همچنان منتظر است تا رژیم ایران گامی رو به جلو بردارد.

وی بدون اشاره به تعهدات طرفین مبنی بر برداشتن گام اول همزمان و همراه با هم ادعا کرد که رژیم ایران تاکنون این گام را برنداشته است.

مایکل مان می کوشد این گونه القا کند که توپ در زمین رژیم ایران است.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با بیان اینکه هدف غرب مشخص است، گفت: "آنها انتظار دارند که رژیم ایران شفافیت برنامه هسته‌ای خود را به جامعه بین‌المللی نشان دهد."

وی در بخش دیگری گفت: "سعی داریم که از رژیم ایران درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور ضمانت‌هایی بگیرم."

مایکل مان همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم "آیا در این‌ باره که در انتهای مرحله سوم طرح، قرار است حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی محترم شمرده شود و تفسیر شما یعنی اتحادیه اروپا از این حق چیست؟" باز هم گفت: من نمی‌خواهم به این سؤال جواب دهم. موضع اتحادیه اروپا دراین‌باره کاملاً روشن است.

پنجشنبه، 16 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-07 ساعت 19:11
خبر بعدی : اعدامها؛ تظاهرات در سقز با شعار مرگ بر ديکتاتور
خبر قبلی : نظرسنجی‌های تردیدآمیز موسسه گالوپ درباره ایران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -