فشار به وزیر علوم دولت روحانی: اخراج فتنه گران

دانشجونیوز: در حالی که تنها نزدیک به ده روز از انتخاب دکتر فرجی دانا به عنوان وزیر علوم می گذرد، نمایندگان مجلس ضمن احضار وی خواستار لغو انتصاب های اخیر وی در وزارت علوم شده اند.

خبرگزاری مهر گزارش داده است که ۱۵۰ نماینده مجلس درنامه ای به حسن روحانی خواستار بررسی «انتصابات سئوال برانگیز رضا فرجی دانا» و تجدید نظر در انتصاب های اخیر شده اند.

در بخشی از این نامه آمده است جناب آقای روحانی قلبا و قویا علاقه مند به همکاری با دولت جنابعالی هستیم، مصرانه خواستاریم که آقای فرجی دانا را به تجدیدنظر در این انتصابات و برخی انتصابات سئوال برانگیز دیگر دلالت فرمایید.

در روزهای گذشته دکتر فرجی دانا جعفر میلی منفرد و جعفر توفیقی را به ترتیب به عنوان معاون آموزشی و مشاور وزیر منصوب نمود.

میلی منفرد و توفیقی از گزینه های اصلی وزارت علوم بودند که اولی با عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس مواجه شد و دکتر توفیقی نیز با فشار اصولگرایان از معرفی به مجلس بازماند.

در همین زمینه معاون پارلمانی وزارت علوم نیز گفته است: فرجی دانا تأکید کرده که در صورتی که وزارت ارتباطات ارتباط داشتن با فتنه را اثبات کند در انتصابات تجدید نظر می کند.

وی همچنین افزوده است: استیضاح هر وزیری طبق قانون حق نمایندگان مجلس است و می توانند این کار را انجام دهند.

عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نیز با اشاره به حضور فرجی دانا در این کمیسیون گفت: توضیحات فرجی دانا در خصوص انتصابات اخیر در وزارت علوم قانع کننده نبود و چون مراتب استعلام افرادی که منصوب شده اند دارای اشکال بود برهمین اساس وزیر اطلاعات برای توضیح در این خصوص به کمیسیون آموزش دعوت شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس از دکتر علوی وزیر اطلاعات دعوت کرده ایم تا در کمیسیون آموزش حاضر شوند و در این خصوص توضیح دهند که آیا می شود معاون وزیر بدون استعلام به کار گرفته شود.

گفتنی است با احکام جدید دکتر رضا فرجی دانا، حسین نادری منش و محمود ملاباشی از معاونت آموزشی و رئیس سازمان امور دانشجویان برکنار شدند.

پنجشنبه، 16 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-07 ساعت 05:11
خبر بعدی : کارنامه روحانی؛ صد روز بدون تغییر
خبر قبلی : خامته ای: احتمال سواستفاده دشمن از عزاداران برهنه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -