يک فاجعه‌ انسانی ديگر در عسلويه

کانون مدافعان حقوق کارگر: مهران عسگري كارگر فيتر (لوله كش صنعتي) در ساعت 12:30 دقيقه ظهر سه شنبه 14 آبان 92 از ارتفاع سقوط كرد و به دليل نبود امكانات، قبل از رسيدن به بيمارستان فوت نمود.
به گفته‌ي همكارانش مهران عسگري اهل روستاي سوسن از توابع ايذه بوده و پس از سقوط از بلندي، زنده بود و در صورت رسيدگي به موقع مي‌توانست همچنان زنده باشد. حادثه به مسوولان شركتی كه اين كارگر برايش كار مي كرد، اعلام شد اما آمبولانسي كه بايد در اين مواقع به داد مصدوم برسد، روشن نشد. ناچار آمبولانس شركت دیگری كه در جوار هم كار مي‌كنند، فرا خوانده شد. اما با تاسف فراوان درهاي این آمبولانس خراب بود و باز نشد و...طولي نكشید كه مصدوم از پاي در آمد و... حوادث كار اجتناب ناپذير نيست. اما در كارگاه‌هاي ما تبديل به امري عادي شده است.
مرگ امر محتوم هر حادثه ديده ‌اي نيست. اما بي‌توجهي مسوولان و سودبران اصليِ كار به زندگي كارگران باعث تداوم مرگ در ميان كارگران شده است.
بي‌ترديد هرگز موتورجوش هيچ كدام از اين كارگاه ها در كار وقفه نداشته و نقص فني این دستگاه ها به سرعت برطرف می شود چرا كه موتورجوش براي اين حضرات ماشينِ سود است اما به آمبولانس فقط به عنوان هزينه‌‌ای نگاه می شود که باید در آن صرفه جویی کرد، حتا به قیمت جان یک انسان و...
ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده ی این کارگر، اعلام می کنیم این گونه بی توجهی ها به زندگی کارگران باید جرم شناخته شود و عاملان آن مجازات شوند. تنها نظارت دائمی تشکل های مستقل کارگران می تواند مانع از تکرار چنین جنایاتی شود.

چهارشنبه، 15 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-06 ساعت 04:11
خبر بعدی : موریانه ‌های پنهان نظام بانکی
خبر قبلی : موریانه ‌های پنهان نظام بانکی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -