تأخیر بی سابقه در افزایش مزد کارگران نانوایی‌ها

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور، تاخیر ۷ ماهه دولت در افزایش مزد سال جاری کارگران نانوا را بی‌سابقه خواند.

«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت: افزایش ۲۵ درصدی مزد کارگران خباز سراسر کشور با گذشت بیش از ۷ ماه از سال جاری و بدلیل عدم افزایش قیمت نان هنوز اعمال نشده است، در حالی که این افزایش در سال‌های گذشته حداکثر تا اردیبهشت ماه اعمال می‌شد.

وی ادامه داد: مزد سال ۹۲ کارگران خباز بر اساس مصوبه شورای عالی کار باید ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کرد اما از طرفی، کافرمایان نانوایی‌ها می‌گویند تا زمانی که افزایش مزد در قیمت نان منظور نشود توانایی پرداخت مابه التفاوت به کارگرانشان را نخواهند داشت.

این فعال صنفی در تشریح علت عدم افزایش قیمت نان در سال جاری افزود: به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی مردم، جا به جایی دولت و نگرانی‌های سیاسی که از افزایش قیمت نان وجود دارد، این افزایش تاکنون صورت نگرفته است و کارگران خباز مابه التفاوت مزد ۷ ماه گذشته‌شان را از دولت طلب دارند.

به گفته یزدانی، محاسبات نشان می‌دهد کارگران خباز در سال جاری ماهانه ۱۵۰ هزار تومان یارانه به دولت پرداخت کرده‌اند و به عبارتی، جایگاه کارگران خباز با دولت در طرح هدفمندی یارانه‌ها عوض شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی دولت بعید می‌دانم برنامه‌ای برای پرداخت مابه التفاوت مزد ۷ ماه گذشته کارگران خباز وجود داشته باشد و دولت در این زمینه کاملا غیر مسئولانه عمل می‌کند.

این فعال صنفی با تاکید بر اینکه افزایش مزد سال جاری کارگران خباز در اصل بر عهده دولت گذشته (دولت دهم) بوده است، اظهار داشت: دولت گذشته مسئولیت امور اجرایی کشور را تا مرداد ماه بر عهده داشت و برای جلوگیری از ایجاد تنش در سطح جامعه از افزایش قیمت نان و به تبع، افزایش مزد کارگران خباز خودداری کرد و این وظیفه را بر عهده دولت بعدی قرار داد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور در پایان با انتقاد از اینکه افزایش مزد کارگران خباز تا به امروز تأخیر داشته است، اظهار داشت: تاخیر بیشتر در افزایش مزد کارگران خباز، آن هم در دولت تدبیر و امید، با شعارهای حمایتی دولت از کارگران در تناقض است و باید فکری به حال این موضوع شود.

چهارشنبه، 15 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-06 ساعت 04:11
خبر بعدی : موریانه ‌های پنهان نظام بانکی
خبر قبلی : تصمیمات وزارت نفت؛ اعتراض کارگران عسلویه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -