بيمارستان برای مفاخر موسيقی تخت خالی ندارد

ور محمد دُرپور، نوازنده و خواننده نامدار موسيقي عرفاني ناحيه تربت جام که از شهرت جهاني برخوردار است، به دليل سکته قلبي و مغزي در بيمارستان قائم مشهد بستري شده است در حالي که بيمارستان به دليل کمبود تخت خواستار ترخيص او شده است.

به گزارش خبرنگار مردم‌سالاري‌، فاروق دُرپور، فرزند نورمحمد دُرپور، درباره وضعيت جسمي پدرش و اتفاقاتي که موجب وخامت حال وي شد، گفت: چند روز پيش استاد دچار ناراحتي در ناحيه قلب خود شد که با معاينات پزشکان مشخص شد ايشان دچار سکته قلبي شده‌اند، به همين دليل به دستور پزشکان تربت جام ايشان را براي انجام عمل آنژيوگرافي به بيمارستان قائم مشهد منتقل کردند.

وي با توضيح اين مطلب که پس‌از بستري استاد در بيمارستان قائم، مسئولان بيمارستان از حضور همراهان ايشان در آنجا ممانعت به عمل آوردند، افزود: به دنبال انجام عمل آنژيوگرافي به ما اطلاع دادند که دو رگ قلبي وي دچار گرفتگي است و نياز به انجام عمل قلبي دارند که سرانجام با شور پزشکان اين نتيجه حاصل شد که با انجام عمل بالون زدن گرفتگي رگ‌هاي قلبي ايشان مرتفع شود. فاروق دُرپور تاکيد کرد: پس از آنکه خانواده دُرپور وسايل لازم براي انجام اين عمل را تهيه کرد و در اختيار بيمارستان گذاشت، پزشکان اقدام به انجام عمل کردند و به خانواده اطلاع دادند که وضع ايشان بهبود يافته و عمل موفق بوده است، اما همچنان اجازه حضور پيش وي را به ما ندادند. او گفت: به همين دليل ما به ناچار با اطميناني که پزشکان به ما دادند از مشهد به تربت جام برگشتيم در حالي که استاد در بيمارستان همچنان بستري بود و اين وضع تا ساعت هشت شب همچنان برقرار بود، اما در ساعت 10 شب از بيمارستان به ما اطلاع دادند که بايد مجدداً به بيمارستان مراجعه کنيم، که با پي‌گيري‌هاي ما مشخص شد استاد در اين مدت در بيمارستان دچار عارضه سکته مغزي شده‌اند. فاورق دُرپور افزود: به اين ترتيب استاد نور محمد دُرپور به دنبال سکته مغزي به مدت يک روز در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شد، اما بلافاصله پس از گذشت يک روز بيمارستان خواستار آن شد که به دليل کمبود تخت استاد نور محمد دُرپور را از بيمارستان ترخيص کنيم. فرزند استاد نور محمد دُرپور توضيح داد: اين درخواست بيمارستان پس از آن صحبت‌هاي متعدد خانواده و دوستان استاد با مسئولان بيمارستان، به انتقال استاد به يک اطاق شش تخته در بخش عادي تقليل يافت درحالي که به دليل عارضه سکته مغزي پيش آمده در بيمارستان، بايد وي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري مي‌شد.

فاروق دُرپور افزود : با وجود تمام اين مسايل، در حالي که اکنون توانايي حرکتي سمت چپ بدن و قدرت تکلم استاد نور محمد دُرپور از بين رفته است و وضع وي به هيچ عنوان رضايت بخش نيست، بار ديگر از شب گذشته مسئولان بيمارستان اعلام کرده‌اند که بايد استاد را از بيمارستان ترخيص کنيم و حاضر به پذيرش استاد حتي در بخش عمومي نيز نيستند، آن هم در حالي که سکته مغزي استاد در شرايطي رخ داد که وي در بيمارستان براي درمان قلبش بستري بوده است.

فرزند نورمحمد دُرپور در پايان خواستار رسيدگي مسئولان به وضع سلامتي اين استاد موسيقي نواحي ايران شد و گفت : در اين مدت تنها فردي که از جامعه موسيقي کشور پي‌گير وضع سلامت و درمان استاد بوده است، جناب آقاي درويشي بوده‌اند در حالي که وضعيت وي به گونه‌اي است که اقدام سريع مسئولان هنري و موسيقي کشور براي درمان و بهبود وضع ايشان لازم و ضروري است.

وي تاکيد کرد: تنها تقاضاي خانواده استاد نورمحمد دُرپور به عنوان يکي از مفاخر موسيقي ايراني اين است که ترتيبي اتخاذ شود تا بيمارستان نسبت به رسيدگي به وضع ايشان تا بهبود شرايط وي مسئوليت احساس کند و از ترخيص و عدم رسيدگي به شرايط وي به ادعاي کمبود تخت بيمارستاني خودداري کند.


یکشنبه، 12 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-03 ساعت 12:11
خبر بعدی : فاجعه زيست محيطی در راه؛ زاگرس بی صدا می‌ميرد
خبر قبلی : عدم ترخیص داروهای تالاسمی از گمرک


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -