کمیته کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد تشکیل شد

معاون فرمانداری ویژه آمل گفت: کمیته کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد شهرستان نیز با دستور استانی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید جعفر رسولی صبح امروز در ستاد ساماندهی سگ‌های ولگرد و زباله آمل با بیان اینکه معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد از گذشته به صورت سنتی در آمل صورت می‌گرفته است، اظهار داشت: با این وجود کمیته کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد شهرستان نیز با دستور استانی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه انستیو پاستور آمل در این زمینه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌دهد، تصریح کرد: این امر سبب عملیاتی شدن این طرح می‌شود.

رسولی با بیان اینکه ابتدا باید پالایش و تفکیک آماری از سگ‌های ولگرد شهرستان صورت گیرد، افزود: سپس راهکاری برای مقابله با شرایط فعلی اندیشیده شود.

وی با اعلام اینکه آموزش صاحبان حیوانات خانگی و روستاییان از مهم‌ترین اولویت‌های این طرح است، یادآور شد: آموزش‌هایی که به مردم داده می‌شود در این زمینه موثر است و می‌تواند جلوی رها شدن سگ‌های ولگرد را بگیرد.

بخشدار لاریجان نیز در این جلسه با بیان اینکه این بخش در جنوبی‌ترین نقطه مازندران قرار دارد، اظهار داشت: اعتبارات مورد نیاز برای طرح‌های موردنظر این بخش تامین نمی‌شود.

ولی‌محمد فضلی با تاکید بر اینکه در روستاهای حاشیه محور هراز مشکلات زیادی در زمینه سگ‌های ولگرد وجود دارد، افزود: به دلیل رفتار مسافران و تامین غذای این سگ‌ها، تعداد آنها در بخش لاریجان افزایش یافته است اما این بخش از اعتبارات کافی برای مقابله با این وضعیت برخوردار نیست.

بخشدار دشت سر نیز از آمادگی تعاونی دهیاران این بخش برای ورود به طرح معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد خبر داد و گفت: این تعاونی می‌تواند به عنوان بخش خصوصی در این طرح کمک‌ کار شهرستان باشد.

سید محمد حسنی بیان داشت: در صورت اجرای آموزش‌های لازم به دهیاران می‌توان از آنها به‌عنوان عوامل این طرح استفاده کرد.

یکشنبه، 12 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-03 ساعت 12:11
خبر بعدی : عدم ترخیص داروهای تالاسمی از گمرک
خبر قبلی : تحصیلات نیمی از معتادان دیپلم به بالاست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -