وضعیت فاجعه بار اقتصادی در ایران از زبان مقام حکومتی

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور گفت: علاوه بر خزانه خالی،‌ نفت را کمتر می‌خرند؛ پس نمی‌توان به بودجه دولتی دل بست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا خباز در حاشیه مراسم «هم‌اندیشی مدیران برتر صنایع کشور» گفت: ۳۰ درصد مبلغی که دولت در نتیجه افزایش قیمت انرژی‌هایی مانند نفت و بنزین بدست می‌آورد باید در اختیار دستگاه‌های تولیدی مانند کارخانجات قرار می‌گرفت اما دولت این کار را نکرد، در نتیجه هزینه کارخانه‌ها بالا رفت و تولید‌کنندگان را به خاک سیاه نشاند.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور اظهار کرد: برخی افراد گزارشات غیرواقعی به مردم دادند و با وجود اینکه از واقعیت اطلاع داشتند آن را وارونه جلوه دادند. در حال حاضر به خزانه امیدی نیست و دولت جدید با خزانه خالی مواجه است.

خباز در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: ایرانیان مقیم خارج ۶۰۰ میلیارد دلار ثروت خود را از کشور خارج کردند. اگر ۱۰ درصد از این ثروت به کشور برگردد، معادل یک سال در آمد نفتی ایران خواهد بود.

معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: در هر کشوری که با درآمد فوق‌العاده روبه‌رو شود و این درآمد به جای تولید، به واردات اختصاص یابد، صنعت و تولید داخل کشور نابود می شود. دولت گذشته این کار را انجام داد تا جایی که سالانه ۸۰ میلیارد دلار واردات داشتیم.

وی با بیان اینکه "در حال حاضر تنها ۵۰ درصد شهرک‌های صنعتی فعال هستند"، تصریح کرد: ۵۰ درصد کارخانه‌ها یا زیر ظرفیت تولید می‌کنند یا در حال تعطیلی هستند و این بسیار خطرناک است.

شنبه، 11 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-02 ساعت 22:11
خبر بعدی : سپاه پاسداران: مرگ بر آمریکای عهد شکن و غیرقابل اعتماد
خبر قبلی : آهنگ "مرگ بر آمریکا" در موبایل‌ نمایندگان مجلس رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -