تحریمها؛ متقاعد کردن کنگره ساده نیست/مهلت ۶۰ روزه

وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، می‌گوید واشنگتن هیچ پیشنهادی برای تخفیف تحریم‌های اعمال شده به رژیم تهران ارائه نداده و هیچ تحریمی را نیز لغو نکرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، در حالی که چند روز تا دور جدید مذاکرات رژیم ایران و کشورهای غربی درباره برنامه هسته ای تهران باقی مانده است، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواست از اعمال مجازات های جدید علیه رژیم ایران خودداری کند و به مذاکرات با این کشور فرصت دیگری بدهد.

بایدن در راس یک هیأت بلندپایه شامل جان کری وزیر امور خارجه و جک لو وزیر خزانه داری با حضور در مقر کنگره تلاش کنند کنگره را به خودداری از اعمال مجازات های جدید علیه رژیم ایران متقاعد کنند اما به نظر می رسد متقاعد کردن کنگره کار ساده ای نیست.

شماری از اعضای کنگره آمریکا پس از نشست غیرعلنی با هیأت اعزامی دولت به کنگره اعلام کردند متقاعد نشده اند.

آنها تاکید کردند باید مجازات های جدیدی بر رژیم ایران اعمال شود تا از اهداف هسته ای خود دست بردارد.

از سوی دیگر به نظر می رسد رژیم ایران نیز همچنان بر مواضع خود و سیاست فریبکاری ادامه می دهد.

وزیر خارجه رژیم ایران در سخنانی در آنکارا پایتخت ترکیه بخشی از این موضعگیری را اعلام کرد.

محمد جواد ظریف با تاکید بر غنی سازی اورانیوم تاکید گفت: جهانیان باید بدانند که ایران هیچ ارتباطی با سلاح هسته ای ندارد. ما نه سلاح هسته ای می خواهیم و نه برای دستیابی به آن تلاش می کنیم اما از سوی دیگر برای غربی ها خیلی سخت است که بپذیرند برنامه غنی سازی ایران صلح آمیز است.


مهلت ۶۰ روزه به اوباما

روزنامه هاآرتص در گزارشی می‌گوید که سازمان بانفوذ ایپک و سایر سازمان‌های آمریکایی طرفدار اسرائیل به دولت باراک اوباما برای حل بحران اتمی رژیم ایران دو ماه دیگر مهلت داده‌اند.

به گزارش رادیو فردا، روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز شنبه، یازدهم آبان، نوشت که سران ایپک و دیگر سازمان‌های بانفوذ یهودی‌ـ‌آمریکایی که روز سه‌شنبه گذشته به کاخ سفید دعوت شده بودند گفته‌اند شکیبایی‌شان برای تلاش سیاسی آمریکا در حل بحران اتمی رژیم ایران تنها ۶۰ روز دیگر دوام خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، این سازمان‌ها به کاخ سفید اعلام کرده‌اند که در پایان این مهلت، تلاش علنی خود را برای برقراری تحریم‌های فلج‌کننده علیه رژیم ایران از سر خواهند گرفت.

شنبه، 11 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-02 ساعت 22:11
خبر بعدی : باند ولایت: تحریمها دیگر اثر ندارد / سازش نمی پذیریم
خبر قبلی : ایران اسلامی؛ 50 روز تجاوز به دختر عقب مانده ذهنی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -