افزایش جمعیت؛ خامنه ای چه هدفی را دنبال می کند

لیلا جدیدی

خواست افزایش جمعیت از سوی خامنه ای نشانه بی مسوولیتی و خودکامکی است

سخنان اخیر علی خامنه ای پیرامون لزوم افزایش جمعیت بار دیگر بر بی لیاقتی، بی مسوولیتی و درک بسیار نازل او از جامعه مهر تاکید زد و نشان داد میان تفکر او و رفتار جامعه دره عمیقی وجود دارد؛ جامعه ای که برعکس وی هوشیار، مدبر و مسوول است و نشان داده که برای هذیانهای او و رییس جمهور دست نشانده پیشین اش پشیزی ارزش قایل نیست. مردم ایران با صلاحدید خود و بر اساس واقعیتهای زندگی، جمعیت خانواده شان را تنظیم کرده اند.

خامنه ای روز پنجشنبه 9 آبان در همایشی به نام "تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه" در قم مدعی شد که جمعیت ایران باید دو برابر شده و از صد و پنجاه میلیون هم بیشتر شود.

او با لودگی تمام به خانواده هایی که به خاطر نگرانی از شرایط معیشتی خود و آینده فرزندان شان حاضر نیستند "چهار یا پنج بچه روی دوش" داشته باشند، اعتراض می کند و می گوید: "فکر این را هم بکنید که این چهار پنچ بچه وقتی بزرگ شدند و کاری پیدا کردند و شغلی پیدا کردند، چه کمکی می توانند به پیشرفت کشور بکنند" و بعد ابلهانه می پرسد: "چه چیزی باعث می ‌شود که جامعه میل به فرزند کمتر داشته باشد؟"

لزومی نیست که پاسخی به حرفهای بی سر و ته وی داده شود. مردم ایران زیر بار مشکلات حتی برای تامین نیازهای اولیه یک خانواده کوچک کمر خم کرده اند. بی مسوولیتی و سیاستهای خانمانسوز همین فرد، بیکاری، گرانی و مشکل مسکن را نصیب آنها کرده است، اما او بدون داشتن هیچگونه ساز و کاری، فرمان افزایش جمعیت می دهد.

علی خامنه ای با واقعیتهای زندگی مردم بیگانه است و گویی برای اثبات همین پرت افتادگی است که "اطفا غریزه جنسی" را برای تشکیل خانواده کافی می داند و حیرت زده سووال می کند: "مگر جوانان هفده ساله، هجده ساله، نوزده ساله احتیاج به اطفا نیاز جنسی و غریزه جنسی ندارند؟"

این در حالیست که این نوجوانان و جوانان آرزوی تحصیل و شغل مناسب بر دلشان مانده است؛ امری که برای کودکان کار خیابان خواب و کارتون خواب که فرزندان پدران و مادران بیکار و بی مسکن هستند؛ حتی به حد آرزو در دل هم نمی رسد.

اما خامنه ای چه هدفی را دنبال می کند که به طور موسمی خواهان ازدیاد جمعیت می شود، آنهم وقتی رژیم او اکثریت جمعیت موجود را به سیه روزی نشانده است؟ بیش از هر چه او به فکر حفظ قدرت نظام و ادامه حکومت اش است. او مایل است مردم و به ویژه جوانان را چندان اسیر و درگیر زنجیرهای معاش روزانه کند که خود و حکومت فاسدش از نظرها گم شوند و نیروی اعتراضی قشر جوان در جدال روزمره و طاقت فرسا با تامین معاش و زندگی شرافتمندانه فرسایش یابد.

شنبه، 11 آبان ماه 1392، 8:45 بعدازظهر برابر با 2013-11-02 ساعت 00:11
خبر بعدی : فیلم را ببینید؛ عمق فاجعه در حاکمیت ویرانگر آخوندی
خبر قبلی : اپوزیسیون سوری: گریختن مفتی دمشق به ترکيه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -