قرائتی: میزان آشنایی با اسلام در حد صفر است

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این‌که درزمینه آشنایی با اسلام بسیار عقب هستیم، گفت: میزان این آشنایی در حد صفر است به‌طوری‌که واجبات را فراموش کرده و به مسائل سطحی می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در جمع معلمان و طلاب حوزه‌های علمیه کاشمر در محل امامزاده سید حمزه طی سخنانی با بیان این‌که باید از وقت استفاده بهینه کنیم، بیان کرد: هم اکنون زمان، نیرو، کاغذ، استاد، مساجد ما هرز می‌رود و استفاده مفید از امکانات نداریم.

وی با بیان این‌که هنوزاز مسائل اولیه دین خبر نداریم، افزود: طلاب و دانشجویان در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌ها دنبال اطلاعات بیهوده‌اند و از مطالعه در مورد واجبات دین غفلت می‌کنند.

وی گفت: برنامه‌های ماهواره و اینترنت و... نمی‌توانند فکر و ذهن ما را رشد دهند لذا باید با صرفه جویی زمان و مدیریت صحیح آن از وقت خود به درستی استفاده کنیم.

مسوول ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این‌که باید هرکاری که موجب عزت اسلام است را انجام دهیم، تصریح کرد: برای انجام هر کار علمی، هنری، دفاعی و صنعتی نباید منتظر باشیم زیرا شعار نه شرقی و نه غربی یک شعار سیاسی است و گرنه در عرصه علم بنا به سخن پیامبر که فرمودند علم را بیاموزید حتی در چین، باید از دستاوردهای علمی تمام نقاط جهان بهره ببریم و برای این کارباید همه همت کنیم.

وی با بیان این‌که انجام بعضی کارها و مطالعه برخی منابع نوشتاری مورد نیاز نیست و مشکلی را حل نمی‌کند، ابراز کرد: اگر‌ درست برنامه‌ریزی شود، با مدیریت زمان و مطالعه کتاب‌ها می‌توان افرادی همچون شهید باهنر، چمران، رجایی پرورش داد.

وی با انتقاد از این‌که میزان ساعات مطالعه در کشور بسیار کم است، گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان ما فقط در شب امتحان دروس ارائه شده را مطالعه می‌کنند.

قرائتی با بیان این‌که در دانشگاه‌های ما نیز بعضی دروس بی آنکه به خوبی بررسی شوند تدریس می‌شوند، بیان کرد: در دانشگاه‌ها درسی به عنوان مدیریت بحران داریم ولی متاسفانه از مدیریت بحرانی که حضرت زینب در عصر عاشورا داشتند اطلاع کافی نداریم و هنوزدنبال چگونگی مدیرت بحران این بانو با آن همه مشکلات نرفته‌ایم تا ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

قرائتی با بیان این‌که در برابرمشکلات تحریم‌های اقتصادی و... باید به درستی از عاشورا درس بگیریم، گفت: امام حسین(ع) در کربلا با محاصره نظامی، تبلیغاتی، اقتصادی مواجه بود اما تن به ذلت نداد.

وی با بیان اینکه اگر چه پرداخت زکات پس از گذشت 10سال از انقلاب رسمی تر شده است، افزود: ازکلمه زکات در قرآن همراه با کلمه برکت به یک اندازه نام برده شده است لذا باید توجه وی‍‍ژه ای به این امرداشته باشیم.

قرائتی با بیان اینکه در قرآن 27 آیه نماز با زکات همراه شده است؛ گفت: این آیات بیانگر این است که نماز بی زکات قبول نیست.

آدينه، 10 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-01 ساعت 13:11
خبر بعدی : قیمت گربه پرشین 500 تا دو میلیون تومان
خبر قبلی : رفت محمود و كليد آمد به كار/هيچ تغييری نشد ما را دچار


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -