خود تحریمی‌ها 60 درصد بر اقتصاد تاثیر گذاشته

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تحریم‌های خارجی 40 درصد بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته ‌است خود تحریمی‌های داخلی 60 درصد موثر بوده است.

به گزارش ایسنا، احمد سالک در روز ملی صادرات و در جمع صادرکنندگان نمونه استان اظهار کرد: متاسفانه برخی از سازمان‌های دولتی، فعالان اقتصادی کشور را مانند توپ فوتبال به یکدیگر پاس می‌دهند این درحالی است که فعال اقتصادی باید تشویق شود که بتواند در آن بخش فعالیت کند و علاوه بر اشتغال زایی به صادرات بپردازد، اما متاسفانه این روحیه در همه سازمان‌های دولتی حاکم نیست.

وی با بیان اینکه وجود امنیت در سرمایه و شغل یک فعال اقتصادی یکی از موضوعات مهم و تاثیر گذار است، افزود: تجار و بازرگانان و در کنار آنها تولید کنندگان از نظر اسلام جایگاه ممتازی دارند پس باید این جایگاه در جامعه نیز برای آنها تبیین شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، رفع موانع رشد را با اصلاح قوانین کار،تجارت و صادرات توسط مجلس و با همکاری دولت خواستار شد و تصریح کرد: توجه به استاندارد در تولیدات صادرات محور از دیگر موضوعات مهمی است که باید در عرصه اقتصاد مدنظر قرار بگیرد و همه بخش‌ها به آن توجه کنند.

سالک با بیان اینکه متاسفانه برخی از سازمان‌های دولتی به صادرکنندگان نگاه منفی دارند و آنها را با قاچاقچی اشتباه می‌گیرند، تاکید کرد: ما نباید با یک عینک دودی همه را با یک نگاه ببینیم صادرکنندگان در جایگاه خود بسیار ارزشمند هستند و قاچاقچیان در جایگاه خود مورد تخلف می‌باشند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان مادر صنایع کشور است و جایگاه صادرات در این استان باید فراتر از جایگاه فعلی باشد، گفت: نبود سیستم هماهنگ کننده در بخش صادرات استان نقطه انتقاد برای این استان صنعتی کشور می‌باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تحریم‌های خارجی 40 درصد بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته‌ است خود تحریمی‌های داخلی 60 درصد موثر بوده است و باید این رویکرد در سازمان‌های کشوری تغییر کند تا تجارت خارجی در ایران در مسیر توسعه قرار گیرد همچنین دولت در عرصه تجارت خارجی باید ریل‌گذاری درست با زیر ساخت‌های مناسب ایجاد کند.

آدينه، 10 آبان ماه 1392 برابر با 2013-11-01 ساعت 13:11
خبر بعدی : تجمعات اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه هرمزگان
خبر قبلی : دادستان رژیم: دشمن بدنبال اخبار کذب از قم است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -