بچه‌هايی که پيش از تکلم کاربر تبلت می‌شوند

روزنامه ابتکار: نتايج يک گزارش جديد نشان مي‌دهد که تقريبا يک سوم از کودکان استفاده از تلفن‌هاي هوشمند و يا تبلتها را پيش از صحبت کردن ياد مي‌گيرند.

حدود 29 درصد کودکان استفاده از گجتها را وقتي ياد مي‌گيرند که هنوز نمي‌توانند يک جمله کامل ادا کنند و 70 درصد از آنها تا رسيدن به سن ابتدايي در استفاده از اين گجتها ماهر مي‌شوند.

اين گزارش همچنين نشان مي‌دهد که تا زماني که کودکان 9 ساله مي‌شوند به طور متوسط 116 پيام متني و 85 نامه الکترونيکي ارسال کرده اند.
57 درصد از والدين به رغم اين که اعتقاد دارند فرزندشان از استفاده از فناوري سود مي‌برند هنوز هم نگران ايمني آنها در هنگام استفاده از گجتها هستند.

اين نظرسنجي که از سوي گروه رسانه اي عقل مشترک انجام شده نشان مي‌دهد که 38 درصد از کودکان زير 2 سال از گجتهايي چون آي فونها يا کيندلها براي بازي يا تماشاي فيلم استفاده کرده اند.

در سال 2011 همين آمار تنها به 10 درصد مي‌رسيد.

محققان اظهار داشتند که نتايج اين تحقيق نشان دهنده يک تغيير بنيادين در شيوه مصرف رسانه توسط کودکان است که بايد نداي بيدار باش براي والديني باشد که براي سرگرم کردن کودکانشان رو به گجتها مي‌آورند اما با اين کار به آنها صدمه مي‌زنند.

توصيه کنوني آکادمي سلامت کودکان در آمريکا اين است که کودکان زير دو سال نبايد از اين نوع گجتها استفاده کنند.

جيم استوير از گروه رسانه اي عقل مشترک اظهار داشت کودکاني که حتي نمي‌توانند راه بروند به سمت تلويزيون مي‌روند با با انگشت خود حرکاتي چون کارکردن روي آي پد و آي فون را تقليد مي‌کنند.

اين تحقيق سرعتي را که موبايلها و ساير گجتها به جزئي از زندگي حتي زندگي کودکان تبديل مي‌شود نشان داده و نتايج آن را با يک تحقيق مشابه در سال 2011 مقايسه کرده است.

در سال 2011، 38 درصد از کودکان زير هشت سال از يک تلفن و يا کيندل استفاده مي‌کردند اما امروز اين آمار در مورد کودکان زير دو سال صادق است.
در سال 2011، حجم زماني که کودکان زير هشت سال روي تلفن و يا تبلت سپري مي‌کنند تنها 5 دقيقه در روز بود اما امروز اين رقم به 15 دقيقه رسيده است.

اين تحقيق با عنوان”صفر تا هشت: استفاده کودکان از رسانه در سال 2013" براساس نظر سنجي در آمريکا از 1463 کودک زير هشت سال انجام شده است.

به رغم افزايش استفاده از گجتها، تلويزيون هنوز هم در صدر رسانه‌هايي قرار دارد که توسط کودکان مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

پنجشنبه، 9 آبان ماه 1392 برابر با 2013-10-31 ساعت 13:10
خبر بعدی : کشته شدن یک نیروی دیگر سپاه در پاسگاه مرزی
خبر قبلی : قطع درختان قلعه رودخان برای ساخت مجتمع تجاری


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -