درگیری مجدد در مرز ایران و پاکستان، چهار کشته

به گزارش رادیو فردا، حسین ذوالفقاری فرمانده پلیس مرزبانی جمهوری اسلامی، خبر داد که پس از حادثه سراوان که به مرگ ۱۴ مرزبان ایرانی انجامید، نیروهای مرزبانی ایران بار دیگر با افراد مسلح در مرز با پاکستان درگیر شده و «چهار تن» از این افراد را کشته‌اند.

خبرگزاری تسنیم روز دوشنبه ششم آبان نوشت که حسین ذوالفقاری در حاشیه یک مراسم ختم خبر داد که این درگیری «یک شب پس از حادثه سراوان در منطقه میرجاوه» روی داده است.

فرمانده پلیس مرزبانی ایران با اشاره به حادثه سراوان افزود: «یک شب بعد از این حادثه در منطقه میرجاوه با اشرار مسلح دیگری درگیر شدیم که چهار نفر از آنها به هلاکت رسیدند که دو جنازه از آنها در دست ماست و دو جنازه دیگر را به پاکستان منتقل کردند و ما احتمال نمی‌دهیم که این مورد نیز با حادثه سراوان ارتباطی داشته باشد و به نظر ما قاچاقچی بودند.»

حادثه سراوان که حسین ذوالفقاری از آن یاد می‌کند شامگاه جمعه، سوم آبان، در نقطه صفر مرزی بخش کوهک رخ داد که طی آن ۱۴ تن از مرزبانان ایران در درگیری با افراد مسلح جان خود را از دست داده و پنج تن نیز زخمی شدند. یک روز پس از آن گروهی به نام «جیش‌العدل» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

یک روز پس از حمله یادشده، محمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، از اعدام ۱۶ تن در زندان زاهدان به عنوان «مقابله به مثل» با این حمله خبر داد.

وی افراد اعدام‌شده را «اشرار متصل به گروهک‌های معاند نظام» توصیف کرد.

سه شنبه، 7 آبان ماه 1392 برابر با 2013-10-29 ساعت 14:10
خبر بعدی : اعدام قریب‌الوقوع شش زندانی کُرد در زندان‌ ارومیه
خبر قبلی : روحانی فراموش نکند که مردم به ستوه آمده اند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -