روزهای غم‌آلود هسته‌ای دوران اصلاحات تکرار نمی‌شود

بروجردی: فردو از خطوط قرمز جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به برخی اقدامات مانند توقف غنی‌سازی اورانیوم در دوران اصلاحات، خاطرنشان کرد: دورانی که غبار غم‌آلودی بر سایت‌های هسته‌ای قرار گرفته بود سپری شده است. روزهای غم‌آلود هسته‌ای در دوران اصلاحات تکرار نمی‌شود

بروجردی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی تجربه لبخند اصلاح‌طلبان و پاسخ تند آمریکایی‌ها در دوران اصلاحات را با خود به همراه دارد، اضافه کرد: در شرایط فعلی آمریکایی‌ها آماده نوعی تفاهم با ما هستند، اما جمهوری اسلامی ایران نیز نمی‌تواند به آمریکا خوشبین باشد.

بروجردی با بیان اینکه ما به غربی‌ها بدبین هستیم، اظهارداشت: متأسفانه واقعیت‌های دنیا همین است و گروه 1+5 به حق و یا ناحق (که اکثراً ناحق است) تصمیم‌گیران نهایی صحنه جهانی هستند و با زبان زور با دنیا سخن می‌گویند اما جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در برابر این سیاست‌گذاری ظالمانه بایستد و از طریق منطق حرف خود را پیش ببرد.

وی غنی‌سازی اورانیوم را یکی از خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای برشمرد و افزود: اگرچه به هر دلیلی در دوران اصلاحات چرخه غنی‌سازی متوقف شد اما این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.

وی با اشاره به شرط غربی‌ها مبنی بر بسته شدن نیروگاه فردو خاطرنشان کرد: فردو از خطوط قرمز ما است و قطعاً بسته نخواهد شد و ما نیز شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که حتی اگر اسرائیلی‌ها بخواهند حماقتی کنند نیز موفق نخواهند شد چرا که نیروگاه اتمی فردو قابل بمباران نیست.


غنی سازی 20 درصدی متوقف نشده

صدای آمریکا: به نقل از یک مقام حکومتی گفته می شود جمهوری اسلامی غنی کردن اورانیوم در سطح ۲۰ درصد را متوقف نساخته است.

بگزارش خبرگزاری شین هوا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز شنبه در آنچه رد اظهارات قبلی یک عضو دیگر پارلمان تلقی شده است گفت فعالیت های اتمی ایران همانند گذشته دنبال می شود و غنی سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد ادامه دارد.

روز پنجشنبه، وب سایت مجلس به نقل از حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون گفت تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد موقتا متوقف شده است. وی اظهار داشت «صنعت اتمی کشور به اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد برای تامین سوخت رآکتور پژوهشی تهران نیاز دارد، اما این مرکز اینک سوخت به اندازه کافی دارد و دیگر نیازی به تولید آن نیست.»

یکشنبه، 5 آبان ماه 1392 برابر با 2013-10-27 ساعت 02:10
خبر بعدی : مرگ بر آمریکا با چند مذاکره حذف‌شدنی نیست
خبر قبلی : رابطه جام زهر اتمی با اعدام 18 زندانی سیاسی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -