رابطه جام زهر اتمی با اعدام 18 زندانی سیاسی

اعدام 18 زندانی سیاسی در شهرهای زاهدان و ارومیه و سلماس در یکروز، واکنش رژیم برای جلوگیری از قیام مردمی در شرایط بحرانی است که می تواند شرایط خوردن جام زهر اتمی باشد. شرايط آن چنان بحرانی است که خامنه ای بيش از دو هفته است رو پنهان کرده و قادر به حضور در صحنه و عرض اندام نيست.

زینت میرهاشمی: در شرایط فعلی که برخی از قدرتهای جهان تحت پوشش روضه خوانیهای لابیهای دولت جمهوری اسلامی قرار گرفته و دلشان را به بهبود رابطه خوش کرده اند، اعدام زندانیان سیاسی به جریان افتاده است. نباید این فرصت را به جمهوری اسلامی داد تا به بهانه بازار گرمی بر سر پرونده اتمی، کشتار زندانیان سیاسی را تشدید کند...همه باندهای رژیم در برابر این اعدامها شریک هستند. چه آنهایی که آمر و عامل آنند و چه آنهایی که برای حفظ نظام در برابر آن سکوت می کنند.....تشدید خشونت و اعدام با روی کار آمدن حسن روحانی پاسخ رژیم به همه کسانی است که تغییر و دگرگونی را در زیر عبا و عمامه آخوندهای وابسته به حکومت جستجو می کردند.


اعدامهای زاهدان؛ قتل عمد و ترور دولتی است

اردلان وزيری: در مورد اعدام دسته جمعی زاهدان، رژیم بدون هيچ پرده پوشی رسما اعلام کرده که اين اعدامها به تلافی کشته شدن تعدادی از پاسداران در درگیری مسلحانه جمعه شب در منطقه مرزی سراوان بوده است. اقدامی که در هر نظام قضايی جهان معاصر، عنوان آن، نه اعدام بلکه قتل عمد و ترور دولتی تعريف می شود....عمق شقاوت رژيم هنگامی بيشتر نمايان می شود که بدانيم اکثر اعدام شدگان تنها بيست و بيست و چند سال سن داشتند و از سنين نوجوانی دستگير شده و به عنوان گروگان و صرفا به خاطر نسبت فاميلی با مخالفان بلوچ در زندان بودند. محمد مرزيه دادستان رژيم در زاهدان صراحتا گفته است که ما از قبل به گروههای معاند اعلام کرده بوديم که اگر به نيروهای ما حمله کنيد، ما بستگان زندانی شما را اعدام می کنيم.


زاهدان بسیار ملتهب است

رضا حسین بر: سیستان و بلوچستان فقیر ترین استان ایران است. بیش از ۷۹% مردم زیر خط فقر زندگی میکنند. فعالیت سیاسی و مدنی در آنجا ممنوع است. در ۳۴ سال گذشته فقط به ۴ نفر بلوچ بورس تحصیل در خارج از کشور داده شده و از ۸۰۰ کادر دانشگاهی در استان فقط ۳۰ نفر بلوچ هستند.

‫رژیم در این منطقه کار و شغل ایجاد نمیکند و با یک دیوار بلند تر از چین، مرزها را بسته است و هر کسی را که نسبت به این ستم ها اعتراض کند بجرم ارتباط با آمریکا و اسراییل دستگیر و در شرایطی مثل حالا اعدام میکند.

‫ ‫بدنبال اعدام ۱۶ جوان بلوچ بسیاری از کسانی که عزیزان شان در زندان بودند، هم اکنون در اطراف زندان و پزشکی قانونی تجمع کرده اند. تمام شهرهای استان در حالت نگرانی و خشم قرار گرفته اند. نیروهای امنیتی راه ها و خیابانها را تحت کنترل شدید درآورده اند. ‫زاهدان بسیار ملتهب است.

یکشنبه، 5 آبان ماه 1392 برابر با 2013-10-27 ساعت 02:10
خبر بعدی : روزهای غم‌آلود هسته‌ای دوران اصلاحات تکرار نمی‌شود
خبر قبلی : در حالیکه سرود می خواند به پای چوبه دار رفت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -