آمریکا؛ متهم احتمالی درگیری مسلحانه سراوان

دیگربان: رسانه‌های محافظه‌کار از گروه مسلحی به نام «جیش‌العدل» که به ادعای آن‌ها از سوی آمریکا حمایت می‌شود٬ به عنوان عامل کشته شدن ۱۴ مرزبان ایران در منطقه سراوان نام می‌برند.

عصر روز جمعه (سوم آبان) ۱۴ مرزبان ایران در درگیری مسلحانه با افرادی که «اشرار مسلح» خوانده می‌شوند٬ در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان کشته شدند.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نخستین رسانه‌ای است که گروه «جیش‌العدل» را مسئول این درگیری معرفی کرده است.

گروه دیگری از سایت‌های محافظه‌کار نیز همسو با این خبرگزاری این گروه را عامل حمله به مرزبانان ایرانی در سراوان معرفی کرده‌اند.

سایت امنیتی «بولتن‌نیوز» گزارش کرده که «این اشرار مسلح به کلیه سلاح‌های نیمۀ سنگین از جمله آر پی جی۷ و مسلسل‌های خودکار بوده‌اند.»

این سایت گروه «جیش‌العدل» را گروهی «تروریستی» معرفی کرده که از سوی عبدالرحیم ملازاده راه‌اندازی شده است.

آن‌طور که «بولتن‌نیوز» نوشته ملازاده «بعد از دستگیری برادرش عبدالحمید ملازاده به اتهام مشارکت در شهادت مولوی جنگی زهی به پاکستان متواری و گروه جیش العدل را تشکیل داده است.»

به نوشته این سایت «جیش‌العدل» در شهرستان راسک، نیکشهر و پیرانشهر فعالیت می‌کند.

از گروه «جیش‌العدل» به عنوان گروه جایگزین «جند‌الله» به رهبری عبدالمالک ریگی نام برده می‌شود که پس از «اعدام» وی از سوی جمهوری اسلامی٬ فعالیت آن متوقف شده است.

محافظه‌کاران گروه «جیش‌العدل» همچون «جند‌الله» به عنوان گروهی «تروریستی» نام می‌برند که از سوی عربستان٬ آمریکا و اسرائیل راه‌اندازی شده و حمایت می‌شود.

در صورتی که مقام‌های جمهوری اسلامی گزارش‌ها درباره نقش داشتن «جیش‌العدل» در درگیری‌های روز گذشته را تائید می‌کنند٬ آمریکا به طور غیرمستقیم مسئول اصلی این درگیری معرفی خواهد شد.

متهم شدن آمریکا از سوی محافظه‌کاران تندرو و حتی مقام‌های رسمی جمهوری اسلامی به نقش داشتن در این درگیری از طریق حمایت از گروه «جیش‌المهدی» می‌تواند در مذاکرات آتی این دو کشور تاثیر‌گذار باشد.

در حال حاضر گروهی از فعالان سایبری حزب‌الله در شبکه‌های اجتماعی به صراحت از آمریکا به عنوان عامل اصلی این اقدام «تروریستی» در سراوان نام می‌برند.

این درگیری تنها ۱۰ روز مانده به برگزاری مراسم «ضد آمریکایی» ۱۳ آبان در ایران رخ داده است.

شنبه، 4 آبان ماه 1392، 10:39 بعدازظهر برابر با 2013-10-26 ساعت 19:10
خبر بعدی : بروجردی: غنی سازی 20 درصدی متوقف نشده
خبر قبلی : یک زندانی سیاسی دیگر کُرد در سلماس اعدام شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -