عبور از مرز وادادگی در انتخاب استانداران

بهار نیوز به نقل از دو کاربرش نوشت : بدون تعارف اکثریت آنانی که در بیست وچهارم خردادماه آراء خود را بنام جنابعالی در صندوق‌های اخذ آراء انداختند؛ برای تغییر در وضع موجود کشور از نظر اقتصادی؛ سیاسی؛ سیاست خارجی ومدیریت اجرایی و… بود. اگر چه درهمین مدت کوتاه دست آوردهای مثبتی در بعضی از بخش‌ها خود را نشان می‌دهند اما به صراحت باید گفت که در عرصه مدیریت اجرایی؛ وبه ویژه بحث انتصاب استانداران با انتقاداتی مواجه می‌باشید.

معنا ندارد که فلان شخص که تا دیروز برای رقیب جنابعالی شب و روز تلاش کرده ودر مقابل هوادارانتان ایستادگی می‌نمودند؛ اینک بنام مشی ‹‹اعتدال›› به پست استانداری منصوب ویا کاندیدای استانداری برخی استان‌ها گردند؟! استان کرمانشاه یکی از استانهایی است که در برابر موج حملات تخریبی جناح موسوم به راست؛ بالا‌ترین رای را به جنابعالی داد.

… برخی از نمایندگان مجلس که درمقابل فکرواندیشه جنابعالی وآیت الله هاشمی رفسنجانی صف آرایی کرده بودند؛ در صدد هستند تا نفرات خود را برای تصدی نمایندگی عالی دولت در استان؛ بدست دولت تدبیر وامید؛ منصوب نمایند. نمونه بارز آن تلاش آقای… برای منصوب کردن یکی از اقوام خود و از نیروهای کمیته امداد که هم اکنون در وزارت رفاه وتامین اجتماعی است؛ می‌باشد. دراین بین متاسفانه تنها صدایی که به جائی نمی‌رسد؛ صدای دوستان صادق و یاران روزهای سخت جنابعالی است.

جناب آقای روحانی؛ اگر قرار براین بود که همچنان همفکران وهمراهان آقایان قالیباف-احمدی‌نژاد -ممدوحی -جلیلی -حداد عادل و…. در راس مدیریتهای ارشد استان‌ها باشند؛ دیگر چه لزومی داشت تا مردم در آن فضایی که خود شاهد بودی؛ صد‌ها خطر را به جان بخرند و برای موفقیت جنابعالی کارکرده وتبلیغ نمایند و رای جمع کنند؟!

کرمانشاه؛ استانی که بیشترین مرز مشترک با عراق را داشته و دارای تنوع قومی و مذهبی است و بازارچه‌های مرزی در آن فعالیت می‌نمایند ومشکلات امنیتی در آنسوی مرز‌ها یکی از معضلات فراروی این استان می‌باشد؛ را می‌خواهید به چه کسی بسپارید؟ به کسی که حتی یک روز سابقه مدیریت در وزارت کشور ندارد؟ یا آنانی که سال‌ها پله‌های مختلف مدیریتی را در مجموعه وزارت کشور طی نموده و و به تجارب گرانب‌ها رسیده ودر جریان انتخابات بیست وچهارم خردادماه؛ از حامیان جنابعالی بوده‌اند؟

آقای رئیس جمهور؛ استان کرمانشاه ده‌ها مدیر لایق وشایسته و توانمند در مجموعه وزارت کشور دارد که می‌توانند بهترین نمایندگان دولت تدبیر وامید در استان شوند. چرا از این‌ها استفاده نمی‌کنید؟ از زمان برگزاری انتخابات یازدهم وحتی شروع بکار دولت تدبیروامید تاکنون ده‌ها مدیر در ادارات مختلف و از جمله استانداری و فرمانداریهای استان بدست استاندار دولت آقای احمدی‌نژاد برکنار و جابجا شده‌اند و مسئولان ذیربط در دولت یازدهم کمترین اقدامی برای جلوگیری از این اقدامات که یک نوع دهن کجی آشکار و ایستادگی تمام عیار در برابر دولت جنابعالی است؛ معمول ننموده‌اند. اینان قبل از آنکه نماینده دولت و بازتاب دهنده برنامه‌های دولت باشند؛ تفکری را نمایندگی می‌کنند که اکثریت مردم دربیست وچهارم خردادماه ۱۳۹۲ دست ‹‹رد›› بر سینه حاملان آن زده‌اند. براستی چرا برای تغییر در مدیریت ارشد استان این همه تعلل صورت می‌گیرد؟! چرا….

… خدا را شاهد می‌گیریم اگر از میان افرادی با تفکر اعتدال گرایی و اصلاح طلبی که هر کدام سابقه سال‌ها مدیریت درخشان در پستهای فرمانداری؛ معاون استانداری واستانداری در پرونده خدمتی خود داشته واز حامیان صادق شما بوده و هستند؛ کس دیگری را منصوب نمایید؛ ضرر و زیان آن متوجه دولت تدبیر و امید و در ‌‌نهایت مردم خواهد شد…. مواظب باشید که با برخی انتصابات سوال برانگیز؛ باعث نادیده گرفتن مطالبات بحق اکثریت مردم نشده و موجب جدایی و فاصله رای دهندگان با جنابعالی نشوند. صادقانه عرض می‌شود که هرچه دیر‌تر مبادرت به انتصاب استاندار کرمانشاه نمایید با دست خویش بین حامیانتان اختلاف وچند دستگی ایجاد کرده و از طرف رقبایتان روز به روز به این تشتت‌ها دامن زده می‌شود. آقای رئیس جمهور؛ بسیاری براین باورند که نحوه گزینش استانداران؛ از حد اعتدال طلبی گذشته و به مرز وادادگی و انفعال رسیده است. انتظار می‌رود تا با دستورات به موقع وانتصاب استانداران همسو و توانا وکارآمد؛ به شائبه‌ها پایان دهید و اجازه ندهید عوامل کارشکن همچنان درمناطق و استان‌ها جولان دهند.

***

نماینده سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی که در روزنامه خراسان رضوی روز دوشنبه ۲۹/۷/۹۲ چاپ شده است به تشریح نظرات نمایندگان درباره انتخاب استاندار خراسان رضوی پرداختند و عنوان داشتند که: تمام ۱۸ نماینده استان به ابقای فروزان مهر استاندار فعلی خراسان رضوی رای مثبت دادند ایشان در دفاع از این نظریه عنوان داشتند که: دولت، دولت اصلاحات نیست. آقایان توهم نداشته باشند. این دولت، دولت اصولگرایی است که تعامل دارد.

به راستی چه کسی است که نداند رأی مردم در ۲۴ خرداد نشانهٔ اشتیاق آنان به اصلاح وضع موجود بود؟ کدام انسان عاقل در مورد تأثیر حمایت‌های آشکار سید محمد خاتمی در پیروزی دکتر روحانی شک می‌کند؟ و چه کسی است که از سخنان و مواضع بسیاری از نمایندگان خراسان رضوی دربرابر دولت بی‌اطلاع باشد؟ بسیاری از مردم مخالفت‌های سرسختانه نمایندگان را با کابینه دولت منتخب خود دیدند و حتی از بعضی مواضع و سخنان آنان شرمسار شدند!

مردم آگاه استان خراسان رضوی همگام با سایر هم وطنان سرافراز خود در انتخابات ریاست جمهوری نشان دادند که نه تنها اصلاحات زنده است بلکه ریشه‌ای عمیق در قیام خونین عاشورا دارد و لذا هیچگاه نخواهد مُرد. مردم نه تنها در ۲۴ خرداد رئیس جمهور خود را انتخاب کردند بلکه شاید با دیدن چگونگی برخورد نمایندگان با دولت منتخب برای مجلس آینده نیز تصمیم گیری کرده و منتظر پایان عمر مجلس کنونی هستند.

با چه استدلال منطقی نمایندگان محترم انتظار دارند دولت بدون توجه به نظر آگاهان و صاحب نظران سیاسی استان، نماینده محترم ولی فقیه، فعالین ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی و عموم مردم آگاه این استان فقط در جهت تعامل با آنان برآید و استاندار دولت قبل را ابقا نماید؟ این انتظار مصداق روشن‌‌ همان ضرب المثل مشهور است که می‌گوید: طرف را به ده راه نمی‌دادند سراغ خانه کدخدا را گرفت! آیا اکنون که دولت نجابت نشان داده و با نمایندگان محترم مشورت کرده است باید این توهم در آنان ایجاد شود که انتخاب استاندار فقط حق آنان است؟

نمایندگان محترم لازم است از فرو رفتن در نام‌ها و اصطلاحات معمول بیرون بیایند و با پذیرش این واقعیت که مردم به تغییر رأی داده‌اند در راستای خواست آنان گام بردارند چرا که اگر در گذشته بمانند دیری نخواهد گذشت که همین مردم خود آنان را تغییر خواهند داد.

آدينه، 3 آبان ماه 1392 برابر با 2013-10-25 ساعت 04:10
خبر بعدی : واکنش خاتمی به انکار احمدی‌نژاد
خبر قبلی : الان یک افغانی 70 برابر ریال ایران است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -