صادق خرازی: سربسته می گویم؛ دل ظریف هم خون است

هشت صبح: انتقاد شدیداللحن سید صداق خرازی از گفت و گوی تلفنی اوباما و روحانی و افشاگری وی درباره برخی مشاوران روحانی که به روحانی برای این گفت و گو فشار آوردند، واکنش های متفاوتی را در پی داشت.

سید صادق خرازی که این روزها یکی از فعال ترین دیپلمات ها در فضای مجازی محسوب می شود پس از نگارش این مطلب با واکنش های متفاوتی مواجه شد که وی به پاسخگویی درباره برخی از آنها پرداخت.

صادق خرازی نوشت: کسانی که روزی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند نمیتوانند تنظیم کننده مناسبات دو کشور باشند و اگر مردم حقیقت را بدانند داوری ا نها جوردیگری خواهد شد. وی افزود: نان شعار های تند را خوردند و مردم هزینه پرداختند الان همان کسانی که بدترین رفتارها رو داشتند شده اند دمکرات.

وی در بخش دیگری نوشت: سیاست خارجی صحنه احساسات نبست سیاست خارجی صحنه بده وبستان نیست بلکه صحنه بکار گیری ذهن سیال است.

معاون سابق دستگاه دیپلماسی خطاب به برخی مخالفانش نوشت: دوستان من مخالف مناسبات نیستم چوپ انرا خورده ام منتهی نبایدبه رییس جمهوری کلک زد؛ گام های آهسته واستوار با اهمیت تر از تحریک افراط است.

خرازی مخاطب نوشته های خود را ابدا ظریف ندانسته و وزیر خارجه را فردی حرفه ای در سیاست خارجی دانست و نوشت: سربسته می گویم؛ دل ظریف هم خون است!

سفیر سابق ایران در فرانسه افزود: اگر بدانید پس از انگه تلفن تحمیل شد چه اتفاقاتی افتاد برخی دوستان این گونه ذوق زده نمی شدند اگر یک رو ز مناسبات ایران وامریکا بر اساس احترام متقابل و منافع متقابل درست بشود من مقاله حمایتی مینویسم ؛من حرکت های ژورنالیستی در سیاست خارجی را آفت میدانم.


خرازی در ادامه نوشت: حتما بسیار خوب ومهم است که مذاکرات تلفنی انجام بشه ولی آشکارا به مردم درست گفته بشود نه اینکه اول گفته شود امریکایی ها درخواست مذاکره تلفنی دارند و بعد تکذیب از جانب آمریکا شود این کف ما رو باز میکنه و کرد که توان مدیریت یک تلفن رو نداریم نکته دیگر محتوای گفتگوست.

خرازی نوشت: دلال هایی که این وسط بودند با مشارین بی تجربه و برخی فرصت طلب؛ ریس جمهوری ما رو هزینه رودربایستی های خودشان کردند در حالیکه اگر کار رو به حرفه ایی کار می سپردند مسلمابگونه ای دیگر می شد.

چهارشنبه، 1 آبان ماه 1392 برابر با 2013-10-23 ساعت 13:10
خبر بعدی : آخرین سفیر آمریکا در ایران (دوران انقلاب) درگذشت
خبر قبلی : کنفرانس سوریه؛ آه و فغان لاریجانی از پشت در ماندن رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -