عراقچی تائید کرد: تحریمها باعث شد مذاکره کنیم

هدف ما از مذاکرات برداشتن همه تحریم هاست / بار اصلی اعتماد سازی بر دوش دولت آمريکاست / شعار شیطان بزرگ یک لفاظی نیست بلکه مبتنی بر واقعیاتی است / به هیچ وجه به دولت آمریکا اعتماد نداریم

معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه گفت:هدف ما از مذاکرات برداشتن همه تحریم هاست.

صدا و سیمای رژیم: ،سید عباس عراقچی شنبه شب در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر در پاسخ به مجری برنامه که پرسید آمریکایی ها گفته اند که همه دارایی ها و مطالبات بلوکه ایران را پرداخت خواهند کرد،آیا پرداخت قسطی مطالبات جمهوری اسلامی ایران باید امتیاز تلقی شود گفت: این مطلب را آمریکایی ها نگفته اند بلکه بعضی رسانه های آمریکایی در قالب فضا سازی رسانه ای و انحراف اذهان مردم به آن دامن زده اند.

وی با بیان این که بلوکه کردن دارایی های مردم ایران بخشی از اقدامات ظالمانه ای است که در حق مردم ایران شده است،گفت: بلوکه کردن دارایی ها و تحریم های یکجانبه اقدام هایی کاملا غیرقانونی و حتی قطعنامه های شورای امنیت نیز ماهیتا غیرقانونی و غیر منطقی است.

عراقچی افزود: ما در طول مذاکرات باید به نقطه ای برسیم که همه تحریم ها اعم از تحریم های شورای امنیت،یکجانبه،چندجانبه یا هر تحریم دیگری رفع شود اما این که این تحریم ها تدریجی یا دفعتا رفع شود بستگی به روند مذاکرات دارد.

معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه در واکنش به این گفته که شاید تحریم های سازمان ملل به این راحتی برداشته نشود و غربی ها بخواهند گرو کشی کنند،گفت:هر احتمالی از طرف مقابل می رود ولی خاصیت روند گام به گام همین است که هرگام در مقابل گامی است که طرف مقابل برمی دارد اما اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند مسلما گام های بعدی برداشته نمی شود.

عراقچی افزود: ما در گام های خود پیش بینی کرده ایم که همه تحریم ها و از جمله تحریم های شورای امنیت برداشته شود و طرف های مقابل نیز در مذاکرات تاکید کرده اند که تحریم ها هدف نیست و اگر از صلح آمیز بودن و ماندن برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا کنند،هیچ تحریمی باقی نخواهد ماند.

وی گفت: البته ما به این گفته آنها اعتماد نخواهیم کرد و طراحی گام ها به گونه ای خواهد بود که در نهایت به رفع تحریم ها منجر شود.

وی افزود: ما به دنبال برداشتن تحریم های ظالمانه ای هستیم که به خاطر ایستادگی ملت به آنان تحمیل شده است.

عراقچی گفت: ما مسیر سختی پیش رو داریم. این حرکت سختی است که دشمنان بسیاری دارد.

عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا به پیشبرد مذاکرات خوشبین هستید،گفت:اگر منظور،خوشبین بودن به طرف مقابل است باید بگویم که ما نه خوشبین و نه ذوق زده هستیم بلکه این مذاکرات را نبردی دیپلماتیک می دانیم.

وی با بیان این که این نبرد روزی در جبهه های جنگ حق علیه باطل بود و امروز این جبهه به شکل دیگری تکرار شده است،گفت:ما به دشمن اعتماد نمی کنیم و حتما با ترفندهای دیپلماتیک با دشمن مقابله خواهیم کرد.

معاون وزارت خارجه گفت: آمریکا باید تلاش بسیاری برای جلب اعتماد مردم ایران کند زیرا همه مصائب موجود را از چشم دولت آمریکا می بینند.

وی افزود: شعار شیطان بزرگ یک لفاظی نیست بلکه مبتنی بر واقعیاتی است که تاریخ ما از سیاست های استعماری،امپریالیستی و سلطه طلبانه دولت آمریکا تجربه کرده است.

عراقچی با تاکید بر این که این مسائل باید اصلاح شود،گفت:بار اصلی اعتماد سازی بر دوش دولت آمریکاست.

معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه با بیان این که ملت و دولت ایران به هیچ وجه به دولت آمریکا اعتماد ندارد،گفت:ما به همه حرکت های دولت آمریکا بدبینانه نگاه می کنیم و تا از همه ابعاد یک حرکت مطمئن نشویم به آن اعتماد نخواهیم کرد.

عراقچی گفت:اعتماد سازی از طرف دولت آمریکا به معنای تصحیح سیاست ها در عمل و برداشتن تحریم های ظالمانه است.



یکشنبه، 28 مهر ماه 1392، 9:52 صبح برابر با 2013-10-20 ساعت 05:10
خبر بعدی : جدال معلم با کپسول شعله‌ور به‌خاطر دانش‌آموزانش
خبر قبلی : سرقت از طلافروشی به شیوه فیلمهای هالیوودی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -