ولایت آب حیات یک ملت است

رشت – خبرگزاری مهر: رئیس عقیدتی سیاسی پلیس گیلان ولایت را آب حیات یک ملت دانست و گفت: غدیر خم منشاء ولایت و بسیاری از تحولات در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی شکری شامگاه شنبه در جمع کارکنان پلیس استان افزود: عید غدیر از ناب ‌ترین اعیاد به ویژه برای شیعیان است.

وی تصریح کرد: بدون ‌شک عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ است و هیچ روزی در طول سال، فرخنده ‌تر و مبارک تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل بیت علیه السلام نیست.

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس گیلان با تاکید بر گرامیداشت این عید بزرگ گفت: غدیر حساس‌ ترین مقطع اسلام است که در آغاز شکوفایى، دین خدا را از خطر حتمى دشمنان داخلى و خارجى در بعد فکرى و معنوى نجات داد و همه باید در تبیین این مهم بکوشند.

شکری تصریح کرد: ولایت رکن رکین دین اسلام و به معنای سرپرستی و زمامداری امور دینی است که امور ظاهری و باطنی، جسمی و روحی، دنیوی و اخروی، مادی و معنوی تا امور عبادی و اجتماعی را در بر می‏ گیرد.

وی همچنین با اعلام اینکه حسادت موجب دروغ، تهمت و افترا می‌شود، گفت: حسد گناهی که به‌واسطه عوارض آن تمامی انبیای الهی از شر آن به خداوند بزرگ پناه می برده‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس گیلان اذعان داشت: به فرموده پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) برای کفر اصول سه گانه ای وجود دارد که همانا حرص، کبر (غرور) و حسد است.

وی اظهارداشت: با توجه به آثار حسادت در وجود آدمی است که به فرموده امام علی علیه السلام راحتی و آرامشی برای حسود وجود ندارد.

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس گیلان با استناد به فرمایشی از امام علی علیه السلام حسود را فردی که همیشه بیمار است معرفی کرد و گفت: حسود از زندگی خود لذت نمی برد.

وی یکی از دلایل کم شدن روابط و ارتباطات خانوادگی را متوجه حسادت ها دانست و افزود: حسادت موجب می شود که دارایی های فرد حسود هم کم کم از دست وی برود.

شکری حسادت را موجی منفی دانست که می توان با آیات قرآن و یاد خدا و پناه بردن به خداوند آن را خنثی کرد.

وی در ادامه حسادت نسبت به آشنایان را حاکی از عمل كردن به وسوسه شيطان برای تیره و تار کردن روابط بین مومنان دانست.

یکشنبه، 28 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-20 ساعت 04:10
خبر بعدی : احتمال معرفی «فرجی دانا» به جای «توفیقی» به مجلس
خبر قبلی : 150 هزار كلاس درس ايمن نيست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -