همه شواهد مبنی بر خودکشی بازیکن سابق پرسپولیس

پروژه تکذیب توسط خبرگزاری فارس استارت خورد

فعالان در تبعید: سعید حلافی بازیکن سابق پرسپولیس و عضو تیم داماش گیلان در لیگ برتر فوتبال ایران، در اعتراض به توهین نژادی مربیان داماش گیلان، اقدام به خودکشی کرد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، سعيد حلافى بازیکن23 ساله و اهوازی به دلیل آنچه “بدرفتارى عوامل باشگاه داماش با خودش ذکر کرد”، با خوردن ۹۵ قرص دست به خودکشی زد.

این بازیکن جوان فوتبال ایران که سابقه مصاحبه هایی انتقادی عليه كادر فنى و همچنين اميرعابدينى مديرعامل داماش داشته، در مصاحبه با سایتهای محلی گفته است: ” من همیشه عاشق فوتبال بوده‌ام و مثل خیلی از اهوازی ها با فوتبال زنده‌ام. داماش را دوست داشتم که به این تیم آمدم، اما متأسفانه مشکلات در این تیم از لحاظ روحی‌ و روانی فشار عجیبی به من وارد آورد. به این موضوع نیمکت نشینی را باید افزود. باور کنید از خودم بی خود شده بودم. شب ۹۵ قرص خوردم تا از خیلی چیزها راحت شوم!”.

این خبر که ابتدا توسط خبرگزاری فارس بدون ذکر لفظ “خودکشی”، منتشر شده بود؛ سرانجام توسط این خبرگزاری تکذیب شد.

خبرگزاری فارس در تکذیب خبر خودکشی بازیکن جوان داماش،با بی نظم خواندن وی؛ به نقل از علی سراوانی مدیر رسانه‌ای داماش گیلان نوشت: “حلافی روز گذشته در تمرین تیم حضور داشت و حتی شام را هم در باشگاه خورد اما پس از صرف شام از باشگاه بیرون رفت و همراه دوستانش بود تا اینکه به باشگاه اطلاع دادند حال او بد است و به بیمارستان منتقل شده که ظاهراً این مسئله مسمومیت غذایی-دارویی عنوان شده است!”

این اظهارات در حالی صورت می گرفت که افشین ناظمی، مربی داماش، ظهر پنج شنبه در نشست خبری قبل از دیدار امروز تیمش با پرسپولیس در سالن کنفرانس سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگاران ضمن تایید خودکشی سعید حلافی، گفت: “این اتفاق بسیار عجیبی بود. دو روز پیش حلافی بسیار سرحال بود اما بعد از آن شنیدم که مصدوم شده است. پس از شنیدن این خبر فوراً پزشک تیم را به بالین او فرستادم و پزشک تیم پس از برگشت عنوان کرد که حلافی قرص خورده و دیدم که همه از خودکشی او صحبت می کردند.”

قضیه اما به اینجا ختم نشد. طی اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” از منابع موثق، بازیکن جوان تیم داماش گیلان که پیشتر مسائل نژادی را دلیل نیمکت نشینی و اختلاف با مسوولان تیم داماش عنوان کرده بود،نهایتا تحت فشار مقامات امنیتی، با اظهاراتی متناقض و عجیب وادار به تکذیب خودکشی خود شد!

وی در گفتگوی تلفنی در برنامه “سكو” در شبکه استانی”باران” ضمن تکذیب خودکشی، به تقدیر از على سراوانى مسئول روابط عمومى داماش که اتومبيلى در اختيارش گذاشته بود تا نزد خانواده اش در تهران برود، تقدیر کرد.
وی همچنین در این برنامه دليل مشكلات پيش آمده براى خودش را نه خودكشى كه يك مسموميت غذايى و خوردن تنها ده قرص براى بهبودى اش دانست!

وى حتی در این برنامه اعلام كرد كه تمام مصاحبه هايى كه در بيست و چهار ساعت اخير انجام داده و از سوى او منتشر شده است در شرايط روحى و روانى مناسبى انجام نداده است و هيچ مشكلى ندارد جز عدم حضور در تركيب ثابت داماش!

سعید حلافی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید عضو تیم ملی ایران بود. او نخستین بار در هفده سالگی با صنعت‌نفت آبادان به مربی‌گری مجتبی تقوی، مقابل استقلال به میدان رفت که در آن بازی با دو گل، سبب پیروزی ۳ بر ۲ تیمش شد. او سال ۲۰۰۷ هم در مسابقات مقدماتی جوانان آسیا با مربی‌گری نناد نیکولیچ، صدرنشینی را تجربه کرد.

گفتنی است توهین نژادی در فوتبال ایران بی سابقه نبوده است. پیشتر نیز فیروز کریمی، سرمربی تیم پیکان در یک برخورد غیر انسانی با “سنلی بیتو” بازیکن خارجی تیم فجر سپاسی شیراز، این بازیکن سیاهپوست را “آدمخوار” خطاب کرده و از داوود حقی، هافبک تیم پیکان خواست که از این بازیکن فاصله بگیرد!

آدينه، 26 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-18 ساعت 21:10
خبر بعدی : ظریف: منبع «المانتیور» مغرض و دروغگو است
خبر قبلی : بیخبری از سرنوشت هفت زندانی عقیدتی اهل سنت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -