مذاکرات ژنو؛ واشنگتن پست: زمان رو به اتمام است

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در سرمقاله روز جمعه خود از پذیرش غنی‌سازی محدود در خاک ایران حمایت کرده اما نوشته که رژیم تهران باید امتیازاتی فراتر از آنچه اکنون در نظر دارد ارائه کند.

به گزارش فارس، واشگتن‌پست نوشت: نشانه‌های وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است دولت اوباما برخی فعالیت‌های غنی‌سازی در ایران را مشروط بر نظارت سخت‌گیرانه بپذیرد. اما چنین توافقی می‌تواند در عرصه سیاسی چالش‌آفرین باشد. اسرائیل و فرانسه به علاوه بسیاری از نمایندگان کنگره، همچنان با هرگونه غنی‌سازی در ایران مخالف هستند. اخیرا هم 6 نماینده دموکرات و چهار نماینده جمهوری‌خواه نامه‌ای را برای رئیس‌جمهور اوباما نوشتند و در آن متذکر شدند که رژیم ایران برای جلوگیری از اعمال تحریم‌های جدیدتر باید تمام فعالیت‌های غنی‌سازی خود را به حالت تعلیق درآورد.

در سرمقاله واشنگتن‌پست آمده است: به عقیده ما ارزش دارد که به دنبال توافقی باشیم که در آن مجوز مقدار کمی از غنی‌سازی در ایران صادر شود و در عین حال برنامه هسته‌ای تحت نظارت شدید باشد تا احتمال جهش پنهانی به حداقل برسد. قطعا این گزینه به گزینه نظامی ارجحیت دارد. اما چنین توافقی به امتیازاتی بسیار بیشتر از آنچه که اکنون به نظر می‌رسد نظام ایران به آن می‌اندیشد، نیاز دارد. همانطور که معاون وزیر خارجه روسیه بعد از مذاکرات ژنو گفت، طرف‌ها «کیلومترها از هم فاصله دارند». و همین‌طور که نظام ایران قرار است غنی‌سازی خود را کاهش دهد، زمان نیز رو به اتمام است.

آدينه، 26 مهر ماه 1392، 6:54 بعدازظهر برابر با 2013-10-18 ساعت 14:10
خبر بعدی : احتمال امتیاز دادن اوباما به روحانی با پول خود ایران!
خبر قبلی : چرايی محرمانه ماندن مذاکرات؛ دروغپردازی ظريف


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -