فعال دربند دانشجويی در محاصره اشرار در زندان

فعالان در تبعید: وضعیت آقای سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در زندان تبریز، وخیم گزارش میشود.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” این عضو ارشد سازمان ادوار تحکیم که جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری، در تاریخ ۲ مهرماه ۱۳۹۲به زندان تبریز منتقل شده بود، در وضعیت نگران کننده ای‌ به سر می‌برد.

بر اساس گزارشهای ارسالی به این کمپین؛این زندانی سیاسی در بند ۱۱ سه‌ گانه زندان تبریز در یک اتاق ۱۳۴ نفره در کنار اشرارر و قاچاقچیان مواد مخدر، در وضعیت بدی به سر می برد؛بطوریکه از تامین جانی در این بند برخوردار نیست.

گفتنی است بند ۱۱ سه‌ گانه زندان تبریز ۶۳۰ زندانی نگهداری میشوند و این بند مخصوص اشرار ،قاچاقچیان مواد مخدر و زندانیان محکوم به حبس ابد است که تاکنون موارد متعدد تجاوز و ضرب و شتم زندانیان توسط دیگر زندانیان در این زندان به ثبت رسیده است.

این در حالی‌ است که مطابق آیین‌نامه‌ی سازمان زندان‌های ایران، نگهداری زندانیان سیاسی در بند زندانیان جرائم غیر سیاسی مجاز نیست

این عضو ارشد سازمان ادوار تحکیم وحدت، پیشتر در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ طی یورش ماموران اطلاعات و پس از تفتیش منزل و محل کار دستگیر شد.
او سه ماه در سلول انفرادی زندان کرج بود و بعد به دلایل نامشخص به زندان تبریز منتقل شد و در مجموع ۸ ماه در بازداشت موقت به سر برد.

اتهامات آقای نعیمی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز با ریاست قاضی یوسفی، “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی”،”معاونت در جاسوسی”، “همکاری با دولت متخاصم” اعلام شده بود.

دادگاه تجدید نظر اما اتهامات “معاونت در جاسوسی”، “همکاری با دولت متخاصم” را به وی وارد ندانست ولی زندانی یاد شده را به اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

آدينه، 26 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-18 ساعت 12:10
خبر بعدی : فیلم؛ سخنان آخوند امامی کاشانی در نماز جمعه تهران
خبر قبلی : برخورد قاطع با فتنه‌ گران به ‌محض ورود به ‌کشور


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -