نماینده ولی فقیه: مذاکره با 1+5 برای ما سراسر برد است

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اصل ارتباط و مذاکره حتی با دشمن‌ترین دشمن‌ها هیچ اشکالی ندارد و حتی می‌توان با دشمن قرارداد بست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این که در زمان امام خمینی و بعد از ایشان مذاکره و گفت‌وگو رخ داده است، خاطر نشان کرد: اما باید توجه کرد که ما با چه کسی مذاکره می‌کنیم؟

وی در ادامه گفت: یک عده معتقد نیستند که آمریکا دشمن ما است این افراد انقلابیون را متهم می‌کنند که دچار تحلیل غلط هستند، آنها معتقدند آمریکا به دلیل ابرقدرت بودن مسوول برقراری نظم و امنیت جهان است. در مقابل، جریان انقلابی آمریکا را دشمن اصلی ملت‌های جهان می‌داند.

محمدیان در ادامه با اشاره به این که علاقه به آمریکا یک طرفه است، اظهار کرد: نگاه آمریکا به ما همچنان عوض نشده است و دشمنی آنها با ما بیشتر شده است، کسانی که اکنون در حال مذاکره با آمریکا هستند، باید متوجه باشند که آمریکا همچنان متوجه ما است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین با بیان این‌که مذاکره به معنای معامله و داد و ستد است، خاطر نشان کرد: ما باید توجه کنیم در این معامله چه امتیازی می‌دهیم و چه امتیازی می‌گیریم؟ اختلاف ما با آمریکا صرفا بر سر چند مسئله عادی نیست، بلکه اختلاف ما یک اختلاف اعتقادی است و تا یک طرف از هویت خود دست برندارد، این ارتباط شکل نمی‌گیرد.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه مذاکرات اخیر با گروه 1+5 را بازی سراسر برد برای جمهوری اسلامی خواند و گفت:در این مذاکرات تیم ما موفق می‌شود به غرب اثبات کند که آنها به مردم ایران ظلم کرده‌اند (اعمال تحریمها) و آنها از ظلم خود کم می‌کنند که این یک موفقیت و برد محسوب می‌شود در غیر این صورت باز هم اثبات می‌شود آنها غیرقابل اعتماد بوده و فقط به فکر منافع نامشروع خود و زورگویی هستند که این هم یک برد برای نظام تلقی می‌شود.

پنجشنبه، 25 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-17 ساعت 13:10
خبر بعدی : فتوای رهبری برای ما محکم‌تر از هر معاهده بين‌المللی است
خبر قبلی : مشاور سابق اوباما: دوران روحانی با احمدی‌نژاد فرقی ندارد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -