دولت روحانی و دردسر های یارانه ای

حالا نیز نگرانی افکار عمومی با شرایط اقتصادی موجود نه از حذف یارانه 3 دهک بالای جامعه بلکه از نحوه شناسایی آنهاست چرا که می ترسند وقایع یارانه ای دوباره تکرار شود و به ناحق یارانه آنها قطع شود.

شفاف: زمزمه قطع یارانه نقدی ثروتمندان این روزها ورد زبان هاست. بنا بر نظر مجلس باید عده ای از یارانه بگیرها حذف شوند. دولتی ها اما به گواه خبر ها با حذف عده ای از یارانه بگیرها مخالف بودند اما به نظر می رسدبا توجه به کسری بودجه ای که از دولت محمود احمدی نژاد برای آنها به یادگار ماندهچاره ای جز مواقت با حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه نداشتند چرا که از جلسه مشترک دولت و مجلس خبر رسیده است که اختلاف نظرها حل شده و حذف یارانه نقدی پر درآمدها اجرایی خواهد شد.

هنوز از یادها نرفته است که یارانه نقدی ازهمان ابتدای مطرح شدن توسط محمود احمدی نژاد مورد انتقاد کارشناسان اقتصادی قرار داشت و حالا بعد از 8 سال در حالی که گاهی قرار بود 3 برابر شود، گاهی قرار بود 5 برابر شود و گاهی قرار بود حذف شود!، به جایی رسیده که معاون اول دولت روحانی از مشکلات دولت در پرداخت یارانه مهر ماه سخن گفته است.

جهانگیری همچنین گفته: وضعيت منابع و مصارف هدفمندي نگران‌کننده است، ناچاريم به وزارتخانه‌ها و بانک‌ها و ساير منابع فشار بياوريم.

این اظهارات اما در حالی است که پیش از این دولت یازدهم مرجع تامین منابع یارانه نقدی این ماه را وزارت نفت به ریاست بیژن زنگنه معرفی کرده بود.

در هر حال ماجرای پرداخت یا عدم پرداخت یارانه نقدی برای مردم موضوع تازه ای نیست چرا که در طول حیات دولت احمدینزاد بارها از احتمال حذف یارانه نقدی عده ای و یا احتمال افزایش ان سخن گفته شد اما نکته اصلی اینجاست که اگر دولت روحانی بخواهد یارانه نقدی پر درآمد ها را حذف کند چطور آنها راشناسایی می کند چرا که هنوز خاطره تلخ خوشه بندی ها و پیامک های حذف یارانه نقدی که بسیاری از خوانواده های کم درآمد را هم شامل شد و مردم را نگران کرد از یادها نرفته است.

در آن روزها بسیاری از اقشار مردم نسبت به دریافت پیامک حذف یارانه اعتراض کردند و اعلام کردند علیرغم اینکه کارگر ساده ای با حداقل حقوق و مستاجر هستند، ولی در این پیامک به آنها لقب متمکن داده شده واز آنها خواسته شده از دریافت یارانه انصراف دهند.

حالا نیز نگرانی افکار عمومی با شرایط اقتصادی موجود نه از حذف یارانه 3 دهک بالای جامعه بلکه از نحوه شناسایی آنهاست چرا که می ترسند وقایع یارانه ای دوباره تکرار شود و به ناحق یارانه آنها قطع شود.

البته جهانگیری از تشکیل کمیته حمایت از خانوار به مسئولیت وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی در ستاد هدفمندی یارانه‌ها خبر داده که قرار است ثروتمندان را شناسایی کنند اما در حال ترس ها به قوت خود باقی است چرا که هنوز جزئیات نحوه حذف پر درامدها اعلام نشده و باید دید دولت یازدهمی ها چگونه می توانند عدالت را برقرار کنند؟

پنجشنبه، 25 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-17 ساعت 05:10
خبر بعدی : جزییات قتل دختر 4 ماهه توسط پدرش
خبر قبلی : میلیون هزینه درمان سرطان سینه با هرسپتین


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -