سرکرده حماس تهران ​را برای ​اقامت ​برگزيده؟

به گزارش لعالم، برخی خبرهای حاکی از آن است که خالد مشعل دوحه قطر را ترک خواهد کرد و در محل دیگری اقامت می کند.

روزنامه السفیر لبنان در گزارشی مدعی شده است به دلیل خلع مرسی از قدرت در مصر و تغییر سیاست های منطقه ای قطر و فاصله گرفتن این کشور از حماس در پی انتقال قدرت به امیر جدید قطر و حمایت اخیر قطر از ابتکار صلح اتحادیه عرب بین اسراییل و فلسطینی ها ، گروه حماس در انزوا قرار گرفته است و بار دیگر در تلاش است تا خود را به تهران نزدیک کند.

هفته گذشته نیز خالد مشعل در آنکارا میهمان رجب طیب ادوغان نخست وزیر ترکیه بود . این سفر سومین سفر مشعل به ترکیه از سپتامبر 2012(یک سال گذشته ) بوده است.

برخی ناظران بر این گمان اند که در پی بر هم خوردن روابط حماس با مصر و قطر که پیشتر به عنوان دو کشور حامی و کمک دهنده اصلی به این گروه بوده اند، حماس تصمیم دارد با کشورهایی چون ایران و ترکیه نزدیک تر شود.این در حالی است که به نظر می رسد حماس باید برای در اختیار داشتن حمایت همه جانبه ایران یا ترکیه در موضوع سوریه تکلیف خود را مشخص کند ، چرا که تهران و آنکارا رویکردی کاملا متفاوت درباره بحران جنگ داخلی سوریه دارند و تهران از حکومت بشار اسد و آنکارا از مخالفان مسلح بشار اسد حمایت می کند و این مساله کار را برای حماس دشوار تر کرده است.

حماس تا کنون در موضوع بحران سوریه دستکم از بشار اسد حمایت رسمی و قطعی نکرده است و برخی مقامات این گروه مقاومت فلسطینی حتی علیه اسد نیز موضعگیری کرده​اند.سفر هفته جاری مشعل به تهران نخستین سفر وی به ایران در دو سال گذشته محسوب می شود.

دوشنبه، 22 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-14 ساعت 13:10
خبر بعدی : حضور روحانی در دانشگاه تهران در فضای امنیتی
خبر قبلی : منبع حکومتی: «ایران گیت 2 » در راه است؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -