فرانسه از موضع اسرائیل در قبال رژیم تهران حمایت کرد

رئیس جمهور فرانسه به نخست وزیر اسرائیل اطمینان خاطر داد کشورش در قبال رژیم ایران قاطعانه عمل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند به بنیامین نتانیاهو اطمینان خاطر داده است در برخورد با جمهوری اسلامی با «قاطعیت تمام» عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر اسرائیل اظهار داشته، کشورش در موضوع هسته‌ای رژیم ایران همچنان «محکم» خواهد ایستاد.

به گزارش رادیو آلمان، این موضع پس از آن از سوی اولاند بیان شده که نتانیاهو نسبت به فریبکاری و لبخندهای روحانی به غربیها هشدار داده است.

رئیس جمهور فرانسه به نخست وزیر اسرائیل گفته کشورش منتظر خواهد ماند تا ببیند آیا رویکرد جدید اعلام شده از سوی رژیم ایران در عرصه عمل نیز تجلی پیدا خواهد کرد یا خیر.

نخست‌وزیر اسرائيل در آستانه این دیدار در گفت‌وگو با روزنامه‌ی آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" نیز خواستار اتخاد موضع سرسختانه از سوی غرب علیه رژیم ایران شد.

نتانیاهو در این گفت‌وگو هشدار داد که در مذاکرات هفته‌ی آینده در ژنو، رژیم ایران تنها برای "تغییرات ظاهری" آمادگی دارد؛ تغییراتی که در نهایت به ملاها این امکان را خواهد داد که به سلاح هسته‌ای مجهز شود.


صداهای متفاوت از ایران

بر خلاف گمانه‌زنی‌ها ظاهرا مذاکرات هسته‌ای ژنو در سطح وزیران خارجه رژیم ایران و کشورهای ۵+۱ انجام نخواهد شد.

خبرگزاری مهر از قول یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده رژیم ایران اعلام کرد: «در صورتی که گروه ۵+۱ در سطح وزیران در اجلاس ژنو حاضر نشوند وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تنها در نشست افتتاحیه مذاکرات حضور خواهد داشت و.»

محمد جواد ظریف در گفتگو با سایت خبری تسنیم حضور خود در مراسم افتتاح در ژنو را تایید کرده است. بر اساس خبرهای دریافتی از ترکیب نمایندگان کشورهای ۵+۱ هیچ یک از وزیران پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان در مذاکرات حضور ندارند.

همزمان با این تحولات مایکل مان، سخنگوی اشتون تاکید کرده که رژیم ایران باید در مذاکرات ژنو "گفته هایش را با رفتارش تطابق دهد."

سخنگوی اشتون در ادامه افزود: «همچنان صداهای متفاوت و زیادی از ایران به گوش می‌رسد.»

این سخنگوی اروپايی از مسئولان رژیم ایران خواست "به صورت واقعی" به روند جدید و پیشنهادهای ۵+۱ متعهد باشند.

شنبه، 20 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-12 ساعت 10:10
خبر بعدی : حمله دزدان دریایی به تانکر گازی جمهوری اسلامی
خبر قبلی : قتل مشکوک دانشجوی دختر مریوانی در خوابگاه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -