پایان بحران بودجه در آمریکا؛ موافقت کنگره با اوباما

آخرین خبرها حاکیست اعضا و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس خبری اعلام کردند، با افزایش موقت سقف بدهی دولت و رایزنی با او باما موافقند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مشاوران بلندپایه جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: جمهوری خواهان در مجلس همچنان در حال بررسی افزایش کوتاه مدت سقف بدهی برای شش هفته آینده هستند.

وی بدون اشاره به گزینه های دیگر گفت:« این یکی از گزینه های قابل بررسی است.»، اما نگفت، آیا افزایش موقتی سقف بدهی آمریکا شامل تغییرات سیاسی همچون کاهش هزینه ها یا تغییر در طرح مراقبت سلامتی ارائه شده باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا می شود یا خیر؟.

موافقت کنگره با افزایش سقف موقت بدهی آمریکا در حالی صورن گرفت که جیسون فورمن از شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید گفت، افزایش بیکاری در آمریکا در هفته اخیر نشان می دهد ، تعطیلی نهادهای دولتی در این کشور و نگرانی ها درباره عدم باز پرداخت به موقع بدهی به اقتصاد آمریکا صدمه می زند.

فورمن گفت:« این آمار و ارقام برای یک هفته است و پرهیاهو است، اما با خود پیامی درباره واکنش کارفرمایان به بن بست مالی در واشنگتن دارد.»

وزیر خزانه داری آمریکا هم درباره بن بست اقتصادی در کشورش هشدار داده و گفته بود، اگر این روند ادامه پیدا کند، زیان بسیاری به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

مذاکرات بین جمهوری خواهان و دموکرات های آمریکا برای پایان دادن به تعطیلی ادارات دولتی فدرال آمریکا، تا امروزبه نتیجه نرسیده بود و حتی موضع جمهوری خواهان در روزهای اخیر سخت تر نیز شده بود.

اگر جمهوری خواهان و دموکرات های آمریکا در کنگره این کشور تا 17 اکتبر امسال درباره افزایش سقف بدهی های عمومی آمریکا به توافق نمی رسیدند، واشنگتن قادر به عمل به تعهدات مالی خود نبود و تاثیرات منفی بر اقتصاد این کشور می گذاشت.

جک لو با هشدار به کنگره آمریکا اعلام کرده بود، اگر سقف بدهی های آمریکا افزایش نیابد کشور دچار ناتوانی در پرداخت بدهی هایش خواهد شد.

وی که در جمع نمایندگان مجلس سنای آمریکا سخن می گفت، افزود، ما اکنون با بحران سیاسی ساختگی مواجه هستیم که بدون دلیل به اقتصاد خود زیان می رسانیم .

وزیر خزانه داری آمریکا با رد هر اولویت بندی در پرداخت بدهی های کشورش اعلام کرده بود، این کار غیر مسئولانه است .

جک لو افزود، هر اقدام دولت در ترجیح دادن پرداخت سود برخی اوراق قرضه بر سود برخی دیگر از اوراق قرضه غیرمسئولانه است.

پنجشنبه، 18 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-10 ساعت 19:10
خبر بعدی : پارلمان اروپا خواهان آزادی کشیش دربند ایرانی شد
خبر قبلی : تحریم بیگانه و اقتصاد ملی - شاهین فاطمی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -