بحران بودجه؛ توقف فعالیت آژانس ایمنی اتمی آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز از هوستون، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای آمریکا (آژانس ایمنی هسته ای) در وبلاگ خود اعلام کرد، به علت بحران بودجه کنونی ناشی از اختلاف کاخ سفید و جمهوریخواهان، این آژانس از روز پنجشنبه فعالیت های خود را متوقف می کند.

،آلیسون مکفارلین، رئیس اژانس ایمنی هسته ای آمریکا گفت، بازرسان دائمی ۱۰۰ نیروگاه هسته ای آمریکا برای حل مشکلات احتمالی در ارتباط با مسائل ایمنی در سمت خود باقی می مانند، اما گزارش روزانه این آژانس درباره وضعیت تاسیسات دیگر منتشر نخواهد شد.

تعطیلی بخش دولتی آمریکا که بخشی از خدمات عمومی را فلج کرده است، وارد دومین هفته خود شده است و به نظر می رسد قرار نیست در کوتاه مدت توافقی بین جمهوریخواهان و دموکرات ها حاصل شود.


خوش بینی کری در مورد بحران بودجه واشنگتن

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما قرار است امروز با رهبران جمهوری‌‌خواهان آمریکا برای گفتگو در باره بحران بودجه در این کشور دیدار کند.

به نظر می‌رسد رهبران پارلمانی جمهوری‌خواهان و به ویژه جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان در حالی در کاخ سفید با اوباما دیدار خواهند کرد که عزم راسخ دارند در درگیری با دولت بر سر مسئله بودجه، کوتاه نیایند.

واشنگتن برای خروج از این بحران چندین فرضیه را در دست مطالعه دارد از جمله قانونی در باره تامین مالی کوتاه مدت و افزایش مقطعی سقف بدهی، اما بعید به نظر می‌رسد این راهبرد نهایی شود.

بدگمانی که بین کاخ سفید و جمهوری‌خواهان وجود دارد به حدی است که دو طرف حتی نتوانستند در باره فهرست مدعوین به این دیدارها به توافقی دست یابند.

زا سوی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته بحران بودجه در واشنگتن یک رویداد زودگذر در سیاست‌های آمریکا است.

این اظهارات جان کری پس از آن مطرح شد که نخست‌وزیر چین در حاشیه نشست آسیا – اقیانوسیه نسبت به تعطیلی دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد.

چین یکی از وام‌دهندگان بزرگ به آمریکا است که با تعطیلی دولت واشنگتن، بسیار نگران شده است.

پنجشنبه، 18 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-10 ساعت 13:10
خبر بعدی : شاهکار دولت مالکی در روز جهانی مبارزه با اعدام
خبر قبلی : چرا در شیراز مجسمه ‌ای از حافظ نیست؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -