نباید تجربه کره ‌شمالی در مورد ایران تکرار شود

در ایران در مورد پیشنهادهای احتمالی غرب و موضع احتمالی نمایندگان جمهوری اسلامی در ژنو گزارش‌ها و اظهارات ضد و نقیضی منتشر شده است.

به گزارش رادیو آلمان، برخی از منابع خبری به نقل از علی لاریجانی، رئیس مجلس امکان رسیدن به توافق بر سر توقف غنی‌سازی اورانیوم تا حد ۲۰ درصد را ممکن گزارش کرده‌اند.

در همین حال محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس به رسمیت شناختن حق غنی سازی ۲۰ درصدی را اولین قدم از سوی کشورهای ۵+۱ و شرط ادامه موفقیت‌آمیز مذاکرات ژنو عنوان کرد.


بروجردی: فردو هرگز تعطیل نمی‌شود

علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر خبرهای منتشر شده در مورد توقف احتمالی فعالیت تاسیسات فردو را "حرف بی‌ربطی" خواند و گفت: «فردو هیچ گاه تعطیل نخواهد شد، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و ما نیز در مجلس اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.»

از سوی دیگر نخست وزیر اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگمینه" که متن آن روز جمعه منتشر می‌شود پیش‌بینی می‌کند که رژیم ایران در مذاکرات پیش‌رو فقط برای تغییرات جزیی اعلام آمادگی کند و هشدار می‌دهد که ادامه این روند رهبران جمهوری اسلامی را قادر می‌کند به سلاح اتمی دست یابند.

هشدار نتانیاهو، تکرار مثال کره‌شمالی

نتانیاهو با تاکید بر این که "یک توافق‌نامه بد، بدتر از نرسیدن به توافق است" کره‌شمالی را مثالی برای این وضعیت معرفی کرد.

او می‌گوید با کره‌شمالی توافق‌نامه هم به امضا رسید و به عنوان "آغاز دورانی جدید" جشن گرفته شد، اما این کشور یک سال بعد نخستین آزمایش اتمی خود را انجام داد.

خبرگزاری فرانسه با استناد به نسخه‌ای از گفت‌وگو با نتانیاهو که پیش از انتشار به دست آورده از قول او نوشت، نباید اجازه داد تجربه کره‌شمالی در مورد ایران تکرار شود.

پنجشنبه، 18 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-10 ساعت 23:10
خبر بعدی : روحانی "اجازه" را ندارد، حال چه؟
خبر قبلی : متن مصاحبه ای که به کمر درد ظریف خواهد افزود!


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -