امام جمعه: وجود عروسی‌های گناه‌آلود در جامعه

امام جمعه نکا از وجود عروسی‌های گناه‌آلود در جامعه انتقاد کرد و گفت: جمعیت ایران رو به کاهش است که این مسئله بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی پیش از ظهر امروز در همایش پیوند آسمانی در بقعه امامزاده عباس (ع) ساری با اشاره به اینکه مجالس مذهبی بسیار زیادی در سطح استان در حال فعالیت است، اظهار داشت: جریان وقف نیز باید بیشتر از این به سمت و سوی مراسم‌های مذهبی سوق پیدا کند.

امام جمعه نکا به فواید وقف در زمینه ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: خوشحالی جوانان به هنگام ازدواج ثواب بسیار زیادی را برای واقفان این مراسم‌ها به دنبال دارد.

محمدی‌لایینی وقف و ازدواج را دو شجره مبارکه دانست و بیان کرد: ما به آینده این ازدواج‌ها نسبت به ازدواج‌های دیگر بیشتر امیدوار هستیم.

*برگزاری مراسم‌های عروسی گران برخلاف سنت شیعه است

وی به فرهنگ‌سازی مجالس عروسی برای بسیار آسان برگزار شدن تاکید کرد و گفت: برگزاری مجالس عروسی با هزینه‌های بسیار بالا بر خلاف سنت ما مسلمانان است.

امام جمعه نکا با اشاره به اینکه مراسم‌های عروسی گناه‌آلود در جامعه وجود دارد، اذعان داشت: عروسی‌های آسان و سالم بسیار اندک در جامعه وجود دارد که نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب است.

محمدی‌لایینی با انتقاد از برگزاری مراسم‌های عروسی و گرداندن عروس به وسیله ماشین عروس در خیابان‌ها و جنگل‌ها، گفت: نباید عروس را به بهانه برگزاری هرچه بهتر عروسی در خیابان‌ها گرداند که سبب گناه در اول زندگی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید در شهر یک سالن عروسی کم‌هزینه وجود داشته باشد تا جوانان ما در اول زندگی دچار گناه و عروسی‌های گران نشوند.

امام جمعه نکا با اشاره به تحقیق محققان در زمینه جمعیت کشور، اظهار داشت: جمعیت کشور ما تا 90 سال دیگر به حدود 31 میلیون نفر می‌رسد.

محمدی‌لایینی این تعداد جمعیت را خطری بسیار بزرگ برای نسل‌های آینده کشور عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای غربی و منافقان نظام جمهوری اسلامی ایران از کاهش جمعیت ایران بسیار خوشحال شدند و در حال برنامه‌ریزی برای این نظام هستند.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم مذهب شیعه را تا زمان ظهور امام زمان (عج) در جهان حفظ کنیم.

امام جمعه نکا نیاز مذهب شیعه را جمعیت حاضر در آن دانست و تاکید کرد: آینده مذهب تشیع در ایران در خطر بسیار بزرگی قرار دارد.

محمدی‌لایینی با انتقاد از اینکه جوانان نباید در سن 25 یا 30 سالگی ازدواج کنند، تاکید کرد: مسئولان باید سن ازدواج را کاهش دهند.

چهارشنبه، 17 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-09 ساعت 12:10
خبر بعدی : افزايش 82 درصدی قيمت ميوه در يکسال
خبر قبلی : نرخ تورم؛ ایران در جایگاه نخست کشورهای جهان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -