کنسرت؛ برج ميلاد با جيب مردم چه می‌کند؟

يک قطعه زمين خاکي بي‌در و پيکر همان چيزي است که در هفته‌هاي اخير به جاي پارکينگ طبقاتي به استقبال برخي از مخاطبان کنسرت‌هاي برج ميلاد مي‌رود.
يکي از معتبرترين سالن‌هاي همايش تهران که به آن عنوان سالن کنسرت اطلاق مي‌شود، سالن همايش‌هاي برج ميلاد تهران است که با ظرفيت 1600 نفر در دو طبقه بالکن و همکف ميزبان حجم عظيمي از کنسرت‌هاي پاپ و تعدادي از کنسرت‌هاي کلاسيک و سنتي است.
بگذاريد، اين طور شروع کنيم؛ شما 90 هزار تومان براي خريد بليت کنسرت هنرمند مورد علاقه‌تان هزينه کرده‌ايد و تهيه‌کننده کنسرت هم موظف است در قبال هزينه‌اي که از شما دريافت کرده است، در عين حال امکانات قابل قبولي را ارائه دهد.به گزارش ايسنا، براي همين پارکينگ کنسرت را به طور کامل اجاره مي‌کند و هزينه لازم را براي رفاه مشتريانش فراهم مي‌کند.بهتر است بدانيد که تهيه‌کننده براي هر سانس کنسرت موظف است، 2 ميليون تومان پرداخت کند تا پارکينگ برج ميلاد را اجاره کند و با يک محاسبه سرانگشتي متوجه مي‌شويم، هزينه ورود هر ماشين به پارکينگ 4 هزار و 127 تومان است.از اين موضوع که بگذريم، شما وارد مسير اختصاصي برج مي‌شويد. هنگام ورود مسئولان مربوط از شما نمي‌پرسند که آيا به کنسرت مي‌رويد يا براي بازديد برج آمده‌ايد؟ و ورودي مجزايي هم براي مخاطبان کنسرت در نظر گرفته نشده است.
اين به هوشمندي شما برمي‌گردد که بليت کنسرت را نشان دهيد تا هزينه پارکينگي که تهيه‌کننده يک بار آن را پرداخت کرده از شما دوباره گرفته نشود اما اگر شما ندانيد که بايد هدفتان را از ورود به برج اعلام کنيد بايد 3 هزار تومان هزينه پارکينگ را پرداخت کنيد.
هر چند نگهبانان ورودي برج مواردي هم پيش مي‌آيد که انصاف به خرج دهند و اين سوال را بپرسند که «براي کنسرت مي‌رويد يا بازديد از برج؟»
از اين موضوع هم مي‌گذريم؛ شما از ورودي اول عبور مي‌کنيد و قصد ورود به پارکينگ طبقاتي برج را داريد اما جديدا البته نه هميشه با يک پاسخ جديد روبرو مي‌شويد و آن هم اين است: «ظرفيت پارکينگ تمام شده است!»
شما به سمت يک خاکريز هدايت مي‌شويد که حداقل 30 دقيقه‌اي براي آن در ترافيک مي‌مانيد؛ 40 دقيقه از کنسرت گذشته است اما شما همچنان در جستجوي يک جاي پارک مناسب هستيد. وضعيتي که حتي در شأن برج ميلاد تهران هم نيست.از اين هم بگذريم؛ خود را به سالن همايش‌هاي برج مي‌رسانيد. تهيه‌کننده به شما اجازه ورود نمي‌دهد. حق هم دارد. چون عبور و مرور بيش از حد در سالن تمرکز مردم و اعضاي گروه را به هم مي‌ريزد. بايد صبر کنيد تا قطعه در حال اجرا تمام شود و بعد وارد شويد اما در واقع سانس اول کنسرت را از دست داده‌ايد.همان کنسرتي که براي بليتش از 30 تا 100 هزارتومان هزينه‌ کرده‌ايد!
محمدحسين توتونچيان شخصي است که چند باري در کنسرت‌هايش اين اتفاق افتاده است.او مي‌گويد: 2 ميليون تومان اجاره پارکينگ براي هر سانس کنسرت عضو لاينفک قراردادهاي برج ميلاد است و هيچ تهيه‌کننده‌اي اجازه ندارد که اين مبلغ را پرداخت نکند. براي مثال من براي دو سانس کنسرت در يک شب 4 ميليون تومان هزينه پارکينگ براي مخاطبان پرداخت مي‌کنم.
مدير عامل شرکت «ققنوس» ادامه مي‌دهد: در کنسرت‌هاي من که هميشه سر وقت شروع مي‌شوند، اين اتفاق که جديدا رخ مي‌دهد، مشکل‌ساز است زيرا مردم به اجرا نمي‌رسند که بنده هم در حين اجراي قطعات کسي را به سالن راه نمي‌دهم.وي مي‌افزايد: اين اتفاق بايد سازماندهي شود. کسي که براي تفريح به برج ميلاد مي‌آيد برايش فرقي نمي‌کند که 10 دقيقه دير يا زود به محل تفريحش برسد اما فردي که به کنسرت مي‌آيد و براي آن هزينه کرده است بايد به موقع به سالن همايش‌ها برسد.توتونچيان همچنين بيان مي‌کند: پيشنهاد من اين است که ورود و خروج جدايي براي افرادي که به کنسرت مي‌آيند در نظر گرفته شود تا تداخل‌هاي اينچنيني پيش نيايد. حتي در کنسرت «هم‌آوايان» و حسين عليزاده، استاد محمدرضا شجريان بابت همين موضوع 20 دقيقه دير به کنسرت رسيد.



سه شنبه، 16 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-08 ساعت 13:10
خبر بعدی : واردات 500 هزار تن غذای دام از هند
خبر قبلی : مرگ بر ضد ولایت فقیه را حذف کنید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -