لوس آنجلس تایمز: فقط کنگره قادر است تحریمها را لغو کند

به گزارش خبرگزاری مهر: روزنامه آمریکایی "لوس آنجلس تایمز" کنگره آمریکا را سد راه مذاکرات دولت "باراک اوباما" رئیس جمهور این کشور با رژیم ایران خواند.

در این گزارش که از وجود اختلاف عمیق بین مقامات آمریکایی در قبال مذاکرات این کشور با رژیم ایران خبر داده شده و آمده است که باراک اوباما برای پیشبرد مذاکرات هسته ای با تهران باید در دو جبهه تلاش کند یکی بر سر میز مذاکره با رژیم ایران و دیگری با اعضای کنگره این کشور برای راضی کردن آنها برای لغو تحریم ها در صورت دستیابی به توافق.

در این گزارش آمده است از آنجائیکه فقط کنگره آمریکا قادر است تحریم ها را لغو کند لذا رای ندادن اعضای کنگره به لغو تحریم ها می تواند هرگونه توافق دولت آمریکا با رژیم ایران را در زمینه هسته ای از بین ببرد.

برخی کارشناسان معتقدند که موضع تهاجمی و تند کنگره در قبال رژیم ایران می تواند اهرم فشاری از سوی مقامات آمریکایی باشد که از طریق آن بتوانند در مذاکرات به تهران فشار بیاورند.

"مارک دوبویتز" یک کارشناس تحریم در این خصوص می گوید: مقامات آمریکایی می توانند در جریان مذاکره به رژیم ایران بگویند اگر از برنامه هسته ای خودتان دست برندارید ، برخی افراد در کنگره آمریکا می توانند هر کاری را انجام دهند.

یکشنبه، 14 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-06 ساعت 13:10
خبر بعدی : حمله به رفسنجانی؛ آخوند مزدور/ همدست دشمن
خبر قبلی : يک تحريم روی ميز است که خیلی خطرناک است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -