7 هزار لوح هخامنشی سالم در شیکاگو نگهداری می‎شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با بررسی انجام شده حدود شش تا هفت هزار لوح هخامنشی سالم در مرکز شهرشناسی شیکاگو آمریکا وجود دارد.

محمدعلی نجفی روزجمعه در جمع خبرنگاران در گرگان افزود: الواح هخامنشی که در گذشته از کاوش های متعدد به دست آمده بود، بدلیل اینکه در ایران امکان خواندن خطوط روی آن وجود نداشت، به مرکز شهرشناسی شیکاگو منتقل شده، اما پس از آن دادگاه آمریکا حکم ممنوع بودن خروج این الواح از آمریکا را صادر کرده است.

به گفته وی، در آن زمان بیش از30 هزار لوح به دست آمده بود که اکنون بخشی از آنها شکسته و باید توسط متخصصین کنار هم قرار گرفته و با مواد مخصوص چسبانده شود.

وی تصریح کرد: با رایزنی صورت گرفته درصدد رفع توقیف این اموال ایرانی در آمریکا هستیم که البته این مساله نیاز به زمان دارد.

نجفی در باره ارائه تسهیلات دولت به گردشگران خارجی نیز گفت: پیش از این برای صدور ویزا، بسیاری از گردشگران با مشکلاتی مواجه بودند که از آن جمله دیر صادر شدن ویزا بود و این کار تمام برنامه ریزی سفر آنان را برهم می ریخت که درصدد رفع این مشکل هستیم.

معاون رئیس جمهوری افزود: همچنین با توجه به اینکه گروهی از گردشگران با تورهای مختلف به ایران سفر می کنند، نشست های متعددی با مسوولان تورگردی برگزار شده است تا مشکلات آنان را هم برطرف کنیم.

به گفته نجفی، باید برای گردشگران خارجی شرایطی فراهم کنیم تا از حداقل امکانات موجود، استفاده مطلوبی ببرند.

وی اظهار کرد: باید شرایط رفت و آمد، استراحت و پذیرائی و سایر موارد را به بهترین و راحت ترین شکل ممکن برای آنان فراهم کنیم.

نجفی یادآور شد: جلسات مشترکی در این زمینه با وزارت امور خارجه داشته ایم و یک کمیته مشترک با این وزارتخانه تشکیل شده است تا به طور جدی این موارد را بررسی و موانع را برطرف کند.

نجفی در باره حمایت از بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری در ظرفیت های گردشگری گفت:ما وظیفه داریم، امکانات اولیه و زیربنائی را برای سرمایه گذاران فراهم و حتی در جهت اخذ تسهیلات، شرایط مناسبی را برای آنان با بانک ها ایجاد کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: باید مناطق نمونه گردشگری به سرمایه گذاران و علاقه مندان معرفی و در کار این افراد از کاغذ بازی کاسته شود و امکانات را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: بعد از سرمایه گذاری، مهم استفاده از سرمایه است که وظیفه داریم به این بخش هم کمک کنیم، زیرا این امر باعث تشویق سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود.

آدينه، 12 مهر ماه 1392، 5:08 بعدازظهر برابر با 2013-10-04 ساعت 13:10
خبر بعدی : هولوکاست؛ وزیر دغلکار دروغگو از دو طرف در منگنه
خبر قبلی : اول باید فرهنگ غرب را از مغز بچه‌ها بیرون بکشیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -