تغییر رژیم در ایران ربطی به اوباما ندارد - شاهین فاطمی

باید با كمال صراحت و شفافیت به جهانیان فهماند كه جز تغییر رژیم چاره دیگری برای حل مسائل ایران و منطقه وجود ندارد. اما انجام این مهم تنها منوط به اراده وهمت ایرانیان است. تا زمانی كه این نظام غیرمشروع با تسلط بر ابراز سركوبی و خشونت موجودیت خودش را برملت ایران تحمیل می‌كند، همواره باید جهانیان درانتظار ماجراجویی های منطقه‌ای و جهانی باشند.
**********

درتهران جشن گرفته اند چونکه آقای اوباما گفته است سیاست آمریکا درایران تغییر رژیم نیست. معلوم نیست چه مطلب تازه ای در این پیام یافته اند. تغییر رژیم در ایران تنهازمانی به وقوع خواهد پیوست که ملت ایران هم اراده کند وهم از عهده آن برآید.آنچه این نظام خواستار آن است پشتیبانی آمریکا میباشد. آنها سرانجام دریافته اند که اربابان روسی چندان قابل اعتماد نیستند. نه تنها آمریکا بلکه هیچ دولت و قدرتی در جهان نخواهد توانست از زوال نظام جمهوری اسلامی پیشگیری کند. نظامی که نطفه آن در ظلمت و بحران جان گرفته وجز ایجاد آشوب و ترور و وحشت كاری از آن ساخته نیست با صلح و صفا و آرامش بیگانه است. نخست ایران را ویران كردند و سپس به افغانستان، عراق و لبنان و سوریه پرداختند. تروریسم را در سراسرمنطقه و حتی اروپا و آمریكا گسترش دادند. مخالفان ایرانی خود را گروه گروه در خیابان ها و در زندان ها به قتل رساندند و زنجیره قتل ها و جنایاتشان به ماورای مرزهای ایران رسید. برای كشتن روشنفكران، نویسندگان و دگراندیشان آدمكشان حرفه‌ای را به میدان آوردند و بیشرمانه برای انجام این جنایت ها میلیونها دلار جایزه تعیین كردند. پس از گذشت بیش از سه دهه از این بلای خانمانسوز و گسترش تروریسم حكومتی در سراسر منطقه و سایر نقاط جهان سرانجام مردم و حكومتهای غربی از خواب غفلت بیدار شدند و برپیشانی «محورپلیدی» مهر باطل زدند. امروز تروریسم و تروریست ها در هر لباس و در هركجا شناسایی شده‌اند و هرروز دایره عمل آنها تنگتر می‌شود.

آنچه طی چندماه اخیر روی داده است همانند واكنش های زنجیره‌ای یكی پس از دیگری شرایط را برای جمهوری اسلامی مشکلترکرده است. سوای فشار تحریم ها وقطع بخش بزرگی از درآمد نفت، درصحنه بین المللی هم جمهوری اسلامی ناچاربه قبول خفت و عقب نشیینی شده است.

از افغانستان تا فلسطین و از عراق تا لبنان و سوریه همه جا نقشه‌های جمهوری اسلامی و عوامل آن یكی پس از دیگری نقش برآب شده است. هركجا مردم با موفقیت به پای صندوقهای رای رفته‌اند و توانسته‌اند به شیوه دمكراتیك به اهداف خود نزدیكتر شوند میخ دیگری برتابوت نظام جمهوری اسلامی كوبیده‌اند.

آینده جمهوری اسلامی در منطقه

آیا می‌توان تصوركرد كه در شرایط متلاطم امروزخاورمیانه، جمهوری اسلامی خواهد توانست همچنان پا برجا باقی بماند؟ پاسخ این سئوال برای سران حكومت درتهران كاملا روشن است و دلیل اصلی این‌همه اخلال در عراق، افغانستان، لبنان، سوریه و روند صلح میان اعراب و اسرائیل دقیقا با پاسخ این سئوال مرتبط است. مسأله پیروزی یا شكست آمریكا نیست، برای جمهوری اسلامی اصل مهم تداوم تنش درمنطقه و عقیم ماندن كوششهای مردمی برای استقرار دمكراسی است. اگر آنها در امر صلح میان اعراب و اسرائیل اخلال می‌كنند یا برای فلسطینی ها كشتیهای پر از اسلحه و مهمات می‌فرستادند، دلیل آن اعتقاد به اصالت مبارزات مردم فلسطین نیست. اگر اندكی دلشان به حال مردم آن دیار می‌سوخت این چنین به آشوبگران و تروریستها كمك نمی‌كردند. برای جمهوری اسلامی صلح میان اعراب و اسرائیل مترادف با مرگ رژیم آخوندیست. آنها بیجهت دایه دلسوزتر از مادر نشده‌اند، آنها می ‌دانند اگر این زخم دیرینه درمنطقه التیام یابد دیگر جایی برای حكومتهای فاسد و دیكتاتوری در منطقه نخواهد بود. امروز درحالی كه همه جهانیان چشم امید به مذاكرات میان ابوماذن و نتنیاهودوخته‌اند، جمهوری اسلامی بیش از هر كشور دیگری در منطقه مشغول خرابكاری و تحریك عناصر افراطی و تروریست علیه دولت خودمختار فلسطین است.

جممهوری اسلامی نمی‌خواهد و نمی‌تواند شاهد گسترش صلح و دمكراسی در منطقه باشد زیرا موجودیت نظام در تضاد آشكاربا این اهداف است . این پیامی است كه باید هرچه شفافتر و رساتر به اطلاع افكارعمومی غرب به ویژه مردم اروپا برسد. مسأله ملت ایران با این نظام، تنهامسأله سلاحهای اتمی نیست، مسأله اصلی مشروعیت نظام است. انرژی هسته ای اگر زیركنترل یك حكومت مردمی و مسئول باشد جایی برای نگرانی باقی نمی‌گذارد. این همه نگرانی و هیاهو به علت ماهیت ماجراجوی نظام جمهوری اسلامیست. باید باكمال صراحت و شفافیت به جهانیان فهماند كه جز تغییر رژیم چاره دیگری برای حل مسائل منطقه وجود ندارد. اما انجام این مهم تنها منوط به اراده وهمت ایرانیان است. تازمانی كه این نظام غیرمشروع با تسلط بر ابراز سركوبی و خشونت موجودیت خودش را برملت ایران تحمیل می‌كند، همواره باید جهانیان درانتظار ماجراجویی منطقه‌ای و جهانی باشند. خشونت درونمرزی و ماجراجویی در صحنه خارجی دو روی سكه نظام جمهوری اسلامی است.

پاریس:
دوم اکتبر201

دوشنبه، 15 مهر ماه 1392، 4:33 بعدازظهر برابر با 2013-10-03 ساعت 00:10
خبر بعدی : قطع درختان ۴ میلیون هکتار جنگل به اسم توسعه
خبر قبلی : دولت روحانی و ترس از وقوع یک انفجار اجتماعی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -