صدای "مرگ بر آمریکا" امسال بلندتر می شود

معاون فرهنگی فرمانده سپاه: ۱۳ آبان امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود

به گزارش دیگربان، حمیدرضا مقدم‌فر٬ معاون فرهنگی فرمانده سپاه با اعلام اینکه مراسم ۱۳ آبان امسال «متفاوت‌تر و پرشکوه‌تر» از سال‌های قبل برگزار خواهد شد از مواضع اکبر هاشمی رفسنجانی در رابطه با آمریکا انتقاد کرد.

آقای مقدم‌فر این مطلب را روز چهارشنبه (۱۰ مهر) در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم» بیان کرده است.

در پی گفتگوی تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی در نیویورک و بهبود نسبی روابط جمهوری اسلامی و آمریکا٬ تردید‌ها درباره برگزاری مراسم ۱۳ آبان امسال در ایران افزایش یافته بود.

۱۳ آبان هر سال در ایران به مناسبت حمله به سفارت آمریکا در تهران (سال ۱۳۵۸) مراسمی «ضد آمریکایی» برگزار می‌شود.

معاونت فرهنگی فرمانده سپاه با تاکید بر ادامه اجرای این برنامه در ماه آینده گفته که مراسم امسال با «توجه به شرایط کنونی و درک هوشمندانه مردم از فضای بین‌الملل باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.»

حمیدرضا مقدم‌فر در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از مواضع اکبر هاشمی رفسنجانی در رابطه با آمریکا گفته که وی تلاش‌ها برای «تغییر در استراتژی» روح‌الله خمینی در ایجاد رابطه با آمریکا را آغاز کرده است.

وی افزوده که هاشمی «امروز به دنبال تفسیرهای مجعول و ناهمگون» از گفته‌ها و مواضع بنیانگذار جمهوری اسلامی در رابطه با آمریکا است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دو هفته گذشته با استناد به برخی سخنان آقای خمینی گفته که وی اعتقادی به قطع همیشگی رابطه با آمریکا نداشت.

چهارشنبه، 10 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-02 ساعت 13:10
خبر بعدی : باند احمدی نژاد: خیلی از پرونده‌ها را رو نکردیم
خبر قبلی : سنای آمریکا: شمشیر تحریمها بالای سر رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -