آیت الله بروجردی درزندان دچار حمله قلبی شد

بنابه گزارشات ارسالی به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی در سلول خود در زندان مخوف اوین دچار حمله قلبی و تنفسی گردید اما به جای بستری کردن ایشان در بیمارستان و درمان وی، او را برای مدت کوتاهی به بهداری زندان منتقل و دوباره به سلولش بازگرداندند.

آقای کاظمینی بروجردی زندانی عقیدتی در آستانه هشتمین سال اسارت خود در زندان اوین ، شب یکشنبه ۷ مهر ماه به شدت دچار درد در ناحیه سینه و تنگی نفس شدند ولی پس از گذشت ساعتها از این ناراحتی دوشنبه صبح 8 مهرماه برای چندمین بار درطی این هفت سال ، دچار حمله قلبی و تنفسی گردیدند که نهایتا مامورین زندان با وخیم شدن حال ایشان مجبور شدند وی را به درمانگاه زندان منتقل کنند.

در درمانگاه نیز مراقبتهای پزشکی لازم و خاصی را برای ایشان انجام ندادند و تنها چند آزمایش ازایشان گرفته شد که نتیجه آزمایش تا کنون به اطلاع خانواده و خود آقای بروجردی نرسیده است و نه تنها برای ایشان هیچ دارویی تجویز نشد و درمانی هم صورت نگرفته است ، با همان وضعیت وخیم به سلول بازگردانده شدند.

زندانی عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی که دچار حمله قلبی و تنفسی شده است ، می بایست به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل میشد و مورد درمان قرار می گرفت اما مسئولین دادگاه ویژه روحانیت مانع انتقال وی به بیمارستانهای خارج از زندان هستند.وضعیت جسمی ایشان بحرانی و خطرناک می باشد و جان او در معرض خطر جدی قرار دارد.

مسئولیت سلامتی و جان آقای کاظمینی بروجردی به عهده شخص ولی فقیه علی خامنه ای می باشد.

در ضمن ایشان از ادم شدید پاها در قسمت زانوها و ساق پا و کم خونی شدید رنج میبرند که از دیروز حتی نمیتوانند سر پا بایستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به وخامت حال آقای کاظمینی بروجردی و خطر جدی که جان ایشان را تهدید می کند هشدار می دهد و ممانعت از درمان وی در بیمارستانهای خارج از زندان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستار دخالت برای نجات جان این زندانی عقیدتی است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۰ مهر۱۳۹۲ برابر با ۲ اکتبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

چهارشنبه، 10 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-02 ساعت 10:10
خبر بعدی : سنای آمریکا: شمشیر تحریمها بالای سر رژیم
خبر قبلی : ترور فعال سیاسی بلوچ ایرانی در پاکستان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -