منبع حکومتی: تعداد المپیادی‌هایی که مهاجرت کرده‌اند

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد نخبگان از حضور 70 درصد المپیادی‌ها در داخل کشور خبر داد و گفت: 30 درصد دیگر استعدادهای برتر از کشور مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، سید محمدحسن حسینی در مراسم تقدیر از رتبه های برتر کنکور سراسری 92 و المپیادهای علمی دانش آموزی سال 91 که شب گذشته در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به تاسیس بنیاد نخبگان در کشور از سال 84 به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین سازمان دو وظیفه اصلی این بنیاد است.

وی درباره فعالیت های بنیاد نخبگان تصریح کرد: تدوین اسناد راهبردی نخبگان کشور، برگزاری جلسات هم اندیشی با نخبگان، ارائه اطلاعات شفاف و به دور از تحلیل بنیاد، بخصوص درباره مهاجرت نخبگان، ‌حمایت از مراکز و موسسات نخبه پرور یا نخبه پذیر، فعالیت فرهنگی، توانمندسازی معرفتی و اعتقادی،‌ تکریم و تسهیل در امور نخبگان و استعدادهای برتر از عمده فعالیت های این بنیاد است.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد نخبگان با اشاره به حضور 70 درصد استعدادهای برتر در کشور گفت: 30 درصد از این قشر از کشور مهاجرت کرده اند.

حسینی با بیان اینکه با اضافه شدن برترین های کنکور سراسری امسال و دانش آموزان المپیاد سال گذشته تعداد اعضای این بنیاد به 13 هزار نفر رسیده است، افزود: از گروه ریاضی 150 نفر، از گروه تجربی 100 نفر، از گروه انسانی 102 نفر و از گروه هنر 40 نفر به عنوان برترین های کنکور سراسری 92 و 590 نفر از المپیادهای دانش آموزی 91 عضو این بنیاد شده اند.

وی درباره محل تحصیل برترین های کنکور و مدال آوران المپیاد اظهار داشت: 92 درصد از این دو گروه استان تهران، سه درصد استان خراسان رضوی، دو درصد استان فارس و یک درصد استان اصفهان را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده اند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد نخبگان درباره محل تحصیل برترین های کنکور و مدال آوران المپیاد نیز گفت: 40 درصد دانشگاه صنعتی شریف، 18 درصد دانشگاه تهران، 12 درصد دانشگاه علوم پزشکی تهران، پنج درصد دانشگاه هنر تهران، 12 درصد سایر دانشگاه های تهران و هشت درصد دانشگاه های دیگر استان ها، محل تحصیل این دو گروه برتر هستند.


سه شنبه، 9 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-01 ساعت 13:10
خبر بعدی : داروی حیاتی که 1100درصد گران شد!
خبر قبلی : نماینده رژیم: مصاحبه با سی‌ان‌ان باید تحریم شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -