اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه رژیم علیه اوباما

محمدجواد ظریف صبح امروز به اظهارات اوباما مبنی بر اینکه گزینه نظامی همچنان روی میز است، واکنش بسیار تندی نشان داد.

به گزارش سایت فرارو، ظریف در توییتر رسمی خود و به انگلیسی نوشت: «رئیس جمهور اوباما نیازمند ثبات برای ارتقای اعتماد دوجانبه است. پشتک و وارو زدن اعتمادسوز است و از اعتبار ایالات متحده می‌کاهد».

وی افزود: «پیش‌فرض رئیس جمهور اوباما که رژیم ایران به خاطر تهدیدها و تحریم‌های غیر قانونی‌ مذاکره می‌کند، بی‌احترامی به یک ملت، نادرست و زورگویانه است».


رژیم پیشنهاد آمریکا را رد کرد

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس رژیم: پروتکل الحاقی را امضا نمی‌کنیم٬ غنی‌سازی ادامه خواهد یافت

علاءالدین بروجردی گفته تا زمانی که سیاست‌های «غیرمنطقی» آمریکا ادامه داشته باشد، مجلس اجازه پذیرش پروتکل الحاقی را نمی‌دهد و میزان غنی‌سازی اورانیوم را هم جمهوری اسلامی تعیین می‌کند.

به گزارش دیگربان به نقل از سایت «خانه ملت»، بروجردی این اظهارات را در واکنش به سخنان اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که خواستار امضای پروتکل‌ الحاقی از سوی جمهوری اسلامی به عنوان ضامن دسترسی بازرسان به تاسیسات هسته‌ای این رژیم شده٬ بیان کرده است.

وی در این زمینه افزوده که «جان کری باید بداند اختیار تصمیم‌گیری درباره این کار با مجلس است.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به دیگر اظهارات کری مبنی بر بازکردن فوری درهای تاسیسات هسته‌ای فوردو به روی بازرسان نیز گفته که این مرکز «تحت نظارت» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفته که دسترسی بازرسان بین‌المللی به این تاسیسات می‌تواند نشان دهد ایران بدنبال ساخت سلاح اتمی نیست.

بروجردی همچنین با اشاره به صحبت‌های کری که غنی‌سازی بیشتر از یک مقدار معین {زیر ۲۰ درصد} برای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را ضروری ندانسته نیز اظهار کرده است: «ضرورت این کار و درصد آن را نیازهای جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌کند، نه جان کری.»

محمد اسماعیل کوثری٬ دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پس از دیدار اعضای این کمیسیون از تاسیسات هسته‌ای فوردو گفته سانتریفیوژ‌های این مرکز به طور کامل نصب شده و غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد در این تاسیسات در حال انجام است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی آمریکا اعلام کرد اگرچه جمهوری اسلامی آماده مذاکره با واشینگتن است «اما حق غنی‌سازی اورانیوم قابل مذاکره نیست.»

سه شنبه، 9 مهر ماه 1392 برابر با 2013-10-01 ساعت 13:10
خبر بعدی : نگرانی آقای ظریف از زيگزاگ رفتن های آقای اوباما
خبر قبلی : سرکرده نظامی رژیم: فراموش نکنیم دشمن، دشمن است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -